خبر فوری برای مشمولان سربازی | جزئیات قانون جدید معافیت سربازی و مبلغ وام سربازان اعلام شد

جزئیات و نحوه دریافت وام سربازان، شرایط جدید معافیت سربازی و ثبت‌نام مشمولان برای جایگزینی خدمت سربازی اعلام شد.

خبر فوری برای مشمولان سربازی | جزئیات قانون جدید معافیت سربازی و مبلغ وام سربازان اعلام شد

مشمولان سربازی در صورت مشخص نکردن وضعیت خدمت سربازی، با محرومیت‌های بسیاری مانند عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم استخدام و… مواجه می‌شوند. جزئیات و نحوه ثبت‌نام جایگزینی خدمت سربازی برای مشمولان خدمت سربازی اعلام شد. شرایط جدید معافیت سربازی، اشتغالزایی و اعطای وام به سربازان، پس از دوران خدمت سربازی اعلام شد. جزئیات دریافت وام سربازی و تسهیلات مهارت‌آموزی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، ضمن تشکر از هیأت دولت، درباره جزئیات لایحه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که روز گذشته ۲۱ تیرماه به تصویب هیأت دولت رسید اظهار کرد: از آن‌جایی که قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به منظور تعمیق و نهادینه سازی امر مهارت آموزی و پایداری مستمر پشتیبانی از حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیازمند قانون بود، فلذا به همین منظور لایحه پیشنهادی را تدوین و پس از طرح و تأیید در چندین جلسه کمیسیون اجتماعی دولت، در حداقل زمان ممکن به تصویب هیأت محترم دولت نیز رسید و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب نهایی نمایندگان برسد.

بیشتر بخوانید: خبر فوری و خوش برای مشمولان خدمت سربازی | قانون جدید سربازی و شرایط معافیت سربازی اعلام شد 

جزئیات و نحوه دریافت وام سربازان، شرایط جدید معافیت سربازی و ثبت‌نام مشمولان برای جایگزینی خدمت سربازی اعلام شد. اخبار مربوط به قانون جدید خدمت سربازی، وام سربازی، مشمولان، شرایط معافیت و کسر خدمت سربازی را در عرشه آنلاین بخوانید.

سربازی

جزئیات لایحه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح درباره لایحه مهارت‌آموزی سربازان و مزایای آن برای این گروه توضیح داد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، ضمن تشکر از هیأت دولت، درباره جزئیات لایحه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که روز گذشته ۲۱ تیرماه به تصویب هیأت دولت رسید اظهار کرد: از آن‌جایی که قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به منظور تعمیق و نهادینه سازی امر مهارت آموزی و پایداری مستمر پشتیبانی از حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیازمند قانون بود، فلذا به همین منظور لایحه پیشنهادی را تدوین و پس از طرح و تأیید در چندین جلسه کمیسیون اجتماعی دولت، در حداقل زمان ممکن به تصویب هیأت محترم دولت نیز رسید و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب نهایی نمایندگان برسد.

وی در ادامه افزود: با تصویب نهایی این لایحه قابلیت و ظرفیت‌های جدید و پایداری در سطح ملی فراهم خواهد شد که طی آن توانمندسازی مهارتی و ارتقا شایستگی حرفه‌ای و حمایت شغلی از سربازان ماهر منقضی خدمت به طور مستمر و دائمی با کیفیت مضاعف دنبال خواهد شد.

سردار زاده کمند درباره جزئیات اشتغال سربازان مهارت دیده در دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: در این لایحه دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی، با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح حداقل یک دوره آموزش مهارت تخصصی را به سربازان ارائه داده و از این پس سربازان ماهر منقضی خدمت در شرایط برابر در اولویت استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور قرار خواهند گرفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: طبق این لایحه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عضویت شورای عالی اشتغال، مهارت آموزی و آموزش کشور در خواهد آمد که با این اقدام امکان هم‌افزایی ظرفیت‌ها و بهره‌مندی بیشتر از پشتیبانی دستگاه‌های ذی‌ربط از اجرای طرح مهارت‌آموزی فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: خبر خوش دیگری که در این لایحه وجود دارد، پیش‌بینی مشوق‌های مهارتی گوناگون از جمله کسری خدمت حداکثر به مدت ۲ ماه برای آن دسته از مشمولانی است که قبل از ورود به خدمت سربازی نسبت به کسب مهارت تخصصی مورد نیاز نیروهای مسلح و بازار کار کشور اقدام و گواهینامه معتبر را اخذ کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امیدواریم به زودی و پس از سیر مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی این لایحه را اجرایی کنیم.

 

جزئیات وام سربازان و اعطای وام مهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۲

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، جزئیات اعطای وام سربازی و تسهیلات مهارت‌آموزی در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سردار سرتیپ پاسدار محمدجواد زاده‌کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره شرایط اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به کارکنان وظیفه مهارت‌دیده اظهار کرد: در راستای پشتیبانی و حمایت شغلی از کارکنان وظیفه ماهر ترخیص شده از خدمت، مطابق با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های متولی اشتغال و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، این قرارگاه موفق به ثبت نام بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان و برسی و هدایت بخشی از آن‌ها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات شغلی شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از سربازان وظیفه مهارت‌دیده تسهیلات شغلی خود را دریافت کرده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر نیز که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند، در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از ۲ ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز شد و مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، ادامه روند اعطای تسهیلات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است.

سردار زاده‌کمند ادامه داد: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته، و تعامل با بانک‌های عامل استان‌ها، در حال حاضر تعدادی از متقاضیان در فرآیند دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای سرباز فراری‌ها

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط برای سال ۱۴۰۲ منوط به ابلاغ آیین‌نامه نحوه اعطای تسهیلات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعیین قدرالسهم استانی بانک‌های عامل از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح یادآور شد: اولویت پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲ با آن دسته از متقاضیان واجد شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و در نوبت دریافت تسهیلات هستند و ثبت‌نام جدید از متقاضیان نیز به اتمام پرداخت تسهیلات به افراد در نوبت موکول خواهد شد. پس از هماهنگی‌های لازم موضوع از طریق قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اطلاع‌رسانی می‌شود.

نحوه ثبت‌نام جایگزینی خدمت سربازی اعلام شد

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: تاکنون حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان شاغل در خارج از کشور تایید اولیه ثبت نام در سامانه طرح جایگزینی سربازی را اخذ کرده‌اند.

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مراسم اعطای کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور تایید اولیه ثبت نام در سامانه طرح صدور معافیت اخذ کرده اند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری افزود: همچنین حدود ۱۱۰ نفر از این تعداد مجوز شروع به کار و انجام طرح های فناورانه خود را در قالب این طرح برای برخورداری از تسهیلات سربازی دریافت کرده اند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ادامه داد: امروز دو نفر از این ۵ نفر که از طریق این حمایت‌ها، همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده اند و در طول ماههای گذشته از طرح خود دفاع و طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور داشته اند، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود شدند.

میرآبادی خاطرنشان کرد: این طرح با پیگیری های معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب در پاییز سال ۱۳۹۹ و دستور معظم له به ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری بیان کرد: بر اساس این طرح حمایتی، متقاضیان ساکن خارج از کشور با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی، کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را دریافت می‌کنند.

شرایط کسر خدمت و معافیت سربازی

سازمان وظیفه عمومی فراجا فرآیند معافیت سربازی و کسرخدمت برای سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند و بالاتر را تشریح کرد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و... سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است.

یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰معرفی می کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه خدمت فرد را به یگان خدمت معرفی می کنند.

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند می توانند علاوه بر دو ماه کسر خدمت تاهل برای فرزند اول ۳ ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96701

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر