خبر خوش مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تأمین مسکن فرهنگیان در قالب نهضت ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگیان در نقاط مختلف استان بوشهر که واجد شرایط هستند زمینه ساخت مسکن برای آنان در قالب نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

خبر خوش مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تأمین مسکن فرهنگیان در قالب نهضت ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگیان در نقاط مختلف استان بوشهر که واجد شرایط هستند زمینه ساخت مسکن برای آنان در قالب نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از آغاز فعالیت ۵۹۲ پایگاه آموزشی ویژه دانش‌آموزان در فصل تابستان در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: در این مراکز آموزشی تاکنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

علی موحدی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اردوی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در برگزاری اردوی راهیان نور جز ۵ استان برتر معرفی و تجلیل شد.

وی از آغاز رویداد «الف تا» در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: این رویداد برای ارائه خلاقیت علمی فرهنگیان و روش تدریس با استفاده از تکنیک‌های نوین آموزشی در استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان در ۸۵ حوزه افزود: این امتحانات با موفقیت انجام شد.

موحدی توجه به رشته‌های آموزشی در مدارس استان بر اساس نیازهای شغلی تصریح کرد: در این راستا با همکاری صنایع مختلف گاز، نفت و پتروشیمی هنرستان‌های همجوار صنایع در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

آغاز فعالیت ۵۹۲ پایگاه تابستانی ویژه دانش‌آموزان

وی از آغاز ساخت مرکز جامع فعالیت قرآنی در مرکز استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این مرکز قرآنی با همکاری معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش این هفته ساخت آن آغاز می‌شود که منابع اعتباری مختلفی برای تحقق این مهم تخصیص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به مدیریت مدارس هیئت امنایی افزود: در استان بوشهر ۴۷ مدرسه هیئت امنایی با ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز فعال است.

موحدی با اشاره به وجود ۵۲۷ مدرسه غیردولتی با ۴۳ هزار دانش‌آموز در استان بیان کرد برای توسعه مدارس غیردولتی نیاز به حمایت ویژه در تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی فعالیت پایگاه تابستانی آموزش و پرورش استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شعار این پایگاه‌ها تربیت بدون توقف است و اهداف آن غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان در برپایی کلاس‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، ورزشی، هنری و دیگر بخش‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت ۵۹۲ پایگاه تابستانی ویژه دانش‌آموزان گفت: در این مراکز آموزشی تاکنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

موحدی اضافه کرد: پیش‌بینی می شوند تعداد دانش‌آموزان به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

تأمین مسکن فرهنگیان استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با تأکید بر ارزیابی عملکرد فعالیت آموزشی مدارس دولتی، غیردولتی، تیزهوشان، هیئت امنایی، غیرانتفاعی و نمونه گفت: در این راستا کمیته تخصصی ارزیابی عملکرد فعالیت این مدارس در بخش‌های مختلف تشکیل شود.

احمد محمدی‌زاده  نقش مردم در عرصه فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را مهم دانست و خاطر نشان کرد: حضور و فعالیت نهادهای مردمی در مدرسه‌داری همانند دیگر بخش‌های جامعه یک ضرورت است و باید حمایت شوند.

استاندار بوشهر با تأکید بر نیاز سنجی در توسعه مدارس هیئت امنایی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تصریح کرد: اکنون حدود ۱۹ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس هیئت امنایی تحصیل می‌کنند که در صورت نیاز باید نسبت به توسعه آن اقدام شود.

وی تأمین مسکن فرهنگیان در قالب نهضت ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگیان در نقاط مختلف استان بوشهر که واجد شرایط هستند زمینه ساخت مسکن برای آنان در قالب نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر از الحاق اراضی دولتی به شهرها و روستاهای استان برای ساخت مسکن خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهر بوشهر ۴۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده این شهر افزوده شده و در سایر شهرها هم این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی‌زاده مشارکت بانک‌ها در حل مشکلات مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی در پرداخت تسهیلات بانکی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز استان تغییر کاربری اراضی غیرآموزشی به آموزشی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

آغاز فعالیت ۵۹۲ پایگاه اوقات فراغت تابستانه ویژه دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم شعار امسال پایگاه تابستانی را تربیت بدون توقف دانست و بیان کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان از اول تیر ماه فعالیت‌های مراکز تابستانه آموزش و پرورش در سراسر شهرستان‌ها آغاز شده است.

محمود حق دوست با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار دانش‌آموز تحت پوشش فعالیت پایگاه تابستانی بود افزود: سال قبل ۴۵۴ پایگاه فعال بود و امسال ۵۹۲ پایگاه اوقات فراغت شامل مراکز مشاور، هسته‌ها، کانون‌های فرهنگی، تربیتی، اردوگاه‌ها و دارالقرآن‌ها فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در  پایگاه تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند گفت: رشته‌های مختلف در حوزه‌های قرآن، خطاطی، طراحی، نقاشی، سخنوری و سایر مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان در سامانه بارگذاری شده و مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: کلاس‌های تابستانه پایگاه‌های اوقات فراغت تا شهریور ماه ادامه دارد.

راه‌اندازی ۲۱۰ کارگاه تخصصی و ۴۰۰ فعالیت کتاب محور برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز از اجرای برنامه‌های متنوع و ویژه‌ در روز کودک و نوجوان خبر داد و خاطرنشان کرد: شعار برنامه تابستانی این مجموعه ایمان، امید، دانایی است و کارگاه‌های مختلفی اجرایی شده است.

سمیه رسولی اضافه کرد: ۲۱۰ کارگاه تخصصی و ۴۰۰ فعالیت کتاب محور به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های مختلف معرفی کتاب‌ها، نویسندگان فعال حوزه کودک و نوجوان، نمونه‌خوانی آثار شعر و داستان و تولید کلیپ افزود: قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن از دیگر برنامه‌های طراحی شده ویژه کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اکران ۷۴ فیلم در روزهای یکشنبه، تخفیف ویژه ۱۰۰ عنوان کتاب و معرفی شخصیت شهیدان نوجوان را از دیگر برنامه‌ها در فصل تابستان عنوان کرد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96620

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر