جنایت فجیع قاتل سریالی بعد از آزار طعمه هایش/ نگهداری تکه‌ای از جسد مثله شده قربانیان در یخچال + عکس

نسل دهه ۷۰ آمریکا نام یک قاتل سریالی خطرناک را برای همیشه به خاطر سپرده است: جفری دامر! کسی که طی سال‌های پایانی این دهه به مدت ۱۴ سال ۱۷ نفر را به طرز فجیعی سلاخی کرد و خورد.

جنایت فجیع قاتل سریالی بعد از آزار طعمه هایش/ نگهداری تکه‌ای از جسد مثله شده قربانیان در یخچال + عکس

در دنیای قتل و جنایت حرف و حدیث زیادی درباره بعضی قاتل‌ها وجود دارد؛ افرادی که به خاطر قتل‌های دنباله‌دارشان معروف شده‌اند؛ قاتل‌هایی که اسمشان با ترس و وحشت همراه است!

وحشت از حضور آنها تا زمانی که شناخته ودستگیر نشده‌اند بین مردم وجود دارد اما دستگیری پایان ماجرای آنها نیست. دلهره شنیدن نام آنها که در طول تاریخ به قاتلان سریالی مشهور شده‌اند، مدت‌ها بعد از مرگشان هم ادامه پیدا می‌کند. جفری دامر یکی از آنهاست مشهورترین قاتل زنجیره‌ای آمریکا که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم داستان‌های زیادی از جنایت‌هایی که مرتکب شده، اینجا و آنجا نقل می‌شود.  

نسل دهه ۷۰ آمریکا نام یک قاتل سریالی خطرناک را برای همیشه به خاطر سپرده است: جفری دامر! کسی که طی سال‌های پایانی این دهه به مدت ۱۴ سال ۱۷ نفر را به طرز فجیعی سلاخی کرد و خورد. البته اینها فقط بخشی از جنایت‌های هولناک این قاتل سریالی بود. او این کارها را به خاطر اعتقادات عجیب و غریبش انجام می‌داد چون باور داشت که با خوردن گوشت قربانیانش، آنها دوباره در درونش زنده می‌شوند. دامر در سال ۱۹۹۱ به زندان ابد محکوم شد اما فقط سه سال را در زندان گذراند چون سرانجام در حالی که در باشگاه ورزشی زندان تمرین می‌کرد به‌وسیله یکی از زندانی‌ها و با کوبیدن وزنه به سرش کشته شد.  

یک بچه معمولی

دامر که نمونه یک آدمکش روان‌پریش بود، کودکی کاملا معمولی‌ای را پشت سر گذاشت. نام کامل او جفری لیونل دامر بود و در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمد. پدر دامر یک شیمیدان بود. جفری وقتی هشت ساله بود همراه خانواده‌اش به ایالت اوهایو رفت. جفری در تمام این سال‌ها یک کودک معمولی با رفتاری عادی بود اما وقتی پا به ده‌سالگی گذاشت رفتارهای عجیب و غریبی از خودش نشان داد.

از همین زمان بود که سرگرمی‌های عجیب و غیرطبیعی او شروع شدند. این رفتارهای غیر معمول جفری تا رسیدن او به سن ۱۵سالگی رشد کرده و زیاد شدند. مثلا او عادت داشت اطراف خانه‌شان را مدت‌ها برای پیدا کردن حیوانات مرده جست‌وجو کند.  اما حکایت انحراف‌های اخلاقی این قاتل هم از همان زمان شروع شد.

با اینکه پدر و مادرش در بچگی به او خیلی سخت می‌گرفتند ولی باز هم او یک الکلی از آب درآمد. جفری خیلی زود و در سنین نوجوانی شروع به مصرف الکل کرد و هنوز دبیرستان را تمام نکرده بود که یک الکلی محسوب می‌شد. زمانی که ۱۸ساله بود والدینش از هم جدا شدند و به این ترتیب زندگی او از قبل هم بدتر شد.

قاتل مخوفی که تکه‌ای از جسد مثله شده و جمجمه قربانیانش را به عنوان یادگاری پیش خودش نگه می‌داشت

    پدر و مادر دامر بعد از جدایی در جلسه دادگاه پسرشان دوباره کنار هم نشستند و به این فکر می‌کنند که در تربیت پسرشان چه‌اشتباهی کرده‌اند

بعد از این ماجرا جفری به دانشگاه اوهایو رفت اما خیلی‌زود به خاطر مصرف زیاد الکل و تنبلی در درس‌هایش از آنجا اخراج شد. اما پدرش آرزوهای زیادی برای پسر بزرگش داشت، به همین دلیل او را مجبور کرد که به ارتش بپیوندد. دامر به ارتش رفت اما آنجا هم رد پایی از الکل به جا گذاشت و بعد از دو سال به خاطر افراط در مصرف الکل اخراج شد. با این حال مافوقش به او این امکان را داد که یک بلیت هواپیما به مقصد هر شهری از آمریکا که دلش خواست بگیرد. او هم گفت که ترجیح می‌دهد به ساحل میامی در فلوریدا برود چون نمی‌تواند با پدرش روبه‌رو شود. اما حقیقت این بود که دوست داشت به یک جای گرم برود و از سرما متنفر بود.  

اولین قتل

جفری دامر اولین جنایتش را در سال ۱۹۷۸ انجام داد؛ وقتی هنوز در خانه پدر و مادرش زندگی می‌کرد. او یک مسافر بی جا و مکان به اسم استوین هیکس را به خانه آورد. جفری به او مشروب مخصوص خودش را خوراند و بعد او را به قتل رساند.  راز این جنایت سال‌ها بعد، یعنی با دستگیری‌اش فاش شد. در این سال‌ها او کماکان به مصرف الکل ادامه می‌داد و بارها به‌خاطر این موضوع و اخلال در نظم اجتماعی بازداشت شد.  

بعدها جفری دامر از زندگی در میامی هم خسته شد و به خانه مادربزرگش در آلیس غربی کوچ کرد.  اینجا بود که دامر به تدریج ظاهر عجیب و غریبی پیدا کرد و رفتارش هم عجیب‌تر شد. یک بار مادربزرگش یک مجسمه بزرگ یک مانکن فروش لباس را در اتاق او پیدا کرد.

جفری آن را از یک مغازه دزدیده بود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد چون او یک اسلحه مگنوم هم زیر تختش پنهان کرده بود که به وسیله مادربزرگش کشف شد. بالاخره وقتی جفری ۲۸ ساله شد- یعنی سال ۱۹۸۸- صبر و تحمل مادربزرگش هم تمام شد و جفری را از خانه بیرون کرد. به همین دلیل او مجبور شد یک آپارتمان در ایالت میلواکی برای خودش بگیرد.

در همین شهر یک کار سطح پایین در کارخانه شکلات‌سازی برای خودش دست و پا کرد. هنوز چند روزی از نقل مکان او به خانه جدیدش نمی‌گذشت که به خاطر مصرف مواد مخدر و آزار و اذیت یک پسر ۱۳ساله بازداشت و به پنج سال حبس تعلیقی و یک سال کار اجباری محکوم شد. از همین جا بود که اسمش به عنوان یک متجاوز جنسی ثبت شد.  

قتل سریالی

قاتل تنها

جفری دامر بدون استثنا همه قربانی‌هایش را اول مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و بعد به قتل می‌رساند. اما این پایان ماجرا نبود؛ چراکه همیشه تکه‌ای جسد مثله شده و جمجمه قربانیانش را به عنوان یادگاری پیش خودش نگه می‌داشت. دامر جزو آن دسته از قاتلان سریالی‌ای بود که دوست نداشت قربانیانش او را ترک کنند؛ گویا به همین دلیل هم اعضای تکه تکه شده بدن آنها را در فریزر خانه‌اش انبار می‌کرد. پلیس در خانه او ظرف‌هایی پر از اسید پیدا کرد که در آنها اسکلت انسان وجود داشت. دامر کمد خانه‌اش را با شمع و استخوان قربانیانش تزئین کرده بود. این قاتل زنجیره‌ای بیشتر طعمه‌هایش را به‌آپارتمانش که به «آپارتمان آکسفورد» مشهور بود، می‌برد و در آنجا آنها را می‌کشت. او دو بار دیگر، یک‌بار در سال ۱۹۸۸ و یک بار هم در سال ۱۹۸۹ دست به جنایت زد.

 دامر بیشتر قربانی‌هایش را از کلوپ‌ها و بارها انتخاب می‌کرد و قبل از قتل آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. دامر اسکلت سر یکی از قربانیانش به نام آنتونی سیرز را هم در گوشه‌ای از آپارتمانش نگه داشته بود که موقع دستگیری پیدا شد. دامر در سال ۱۹۹۰ چهار جنایت در آپارتمانش انجام داد و باز هم قسمتی از اعضای بدن قربانیانش را برای خودش نگه داشت.

آپارتمان آکسفورد

یک سال بعد او سه نفر دیگر را هم به فهرست قربانیانش اضافه کرد. اما یکی از قربانیانش که پسری ۱۴ ساله به اسم کونراک سینتا بود، وقتی دامر برای خرید مشروب بیرون رفته بود از آپارتمان آکسفورد فرار کرد. دو مرد، این پسر بچه لائوسی را در حالی که در خیابان سرگردان بود، پیدا کردند. پسرک تحت تاثیر موادمخدر حرف‌های نامربوطی می‌زد. قسمت‌های مختلف بدن او از خون پوشیده بود. آنها به پلیس زنگ زدند.

در همین حال دامر از راه رسید و پلیس به همراه او و آن پسر بچه به آپارتمان مخوف دامر رفتند. جفری به پلیس‌ها وانمود کرد که آنها دوستانی قدیمی هستند و آنها هم بدون هیچ شکی آنجا را ترک کردند. این در حالی بود که اگر بیشتر دقت می‌کردند متوجه می‌شدند پسرک هنوز به سن بلوغ نرسیده و بوی بد ناشی از بقیه جسدها در داخل خانه احساس می‌شد اما حتی این بوی نامطبوع هم توجه این دو پلیس را جلب نکرد.  

در دام قانون

با اینکه دامر یک بار از چنگ قانون فرار کرد اما بالاخره گرفتار قانون شد. دامر در تابستان همان سالی که موفق شد پسرک فراری را دوباره به دام بیندازد، تقریبا هفته‌ای یک آدم می‌کشت. اما آخرین طعمه او یک مرد بود که راز جنایت‌های او را برای همیشه فاش کرد. تریسی ادوارد مردی بود که فریب دامر را خورد و با او به آپارتمانش رفت. دامر سعی کرد بعد از خوراندن مشروب دست‌ساز خودش به دست‌های او دستبند آهنی بزند اما نتوانست چون مشروب تاثیر کافی روی آن مرد نگذاشته بود.

مرد که با دیدن نقاشی‌های روی دیوار به سرانجام این بازی خطرناک پی‌برده بود، دامر را زد و از آنجا فرار کرد. تریسی هنگام فرار به یک ماشین پلیس برخورد و پلیس‌ها را با خودش به خانه دامر برد. جفری سعی کرد مثل دفعه قبل از زیر ماجرا در برود اما نتوانست چون آنها چاقو و عکس قربانی‌های او را در زیر تختش پیدا کردند و به این ترتیب دامر دستگیر شد. دامر اعتقاد داشت که با کشتن آدم‌ها و سر هم کردن بدن آنها می‌تواند زامبی‌ها را دوباره زنده کند. دامر یکی از بی‌رحم‌ترین قاتلان زنجیره‌ای تاریخ آمریکاست. یک سال بعد از دستگیری، محاکمه جنجالی او شروع شد و دو هفته طول کشید.

او در آن محاکمه به قتل ۱۵ نفر اعتراف کرد اما دو قتل دیگر هم به او نسبت داده شد. دادگاه او را از نظر عقلی سالم تشخیص داد، به همین دلیل به ۹۵۷ سال زندان محکوم شد. دامر در سال ۹۴ به وسیله یک زندانی دیگر کشته شد اما پزشکان مغز او را برای مطالعه نزد خودشان نگه داشتند. انگیزه واقعی او از این جنایت‌ها هیچ وقت فاش نشد.  

جسد مثله شده

قتل در قاب دوربین

دامر از خانه پدری شروع به کشتن آدم کرد. بعدها این کار را در خانه مادر بزرگش ادامه داد و وقتی کار بالا گرفت برای خودش یک آپارتمان اختصاصی اجاره کرد. او در این آپارتمان تعداد زیادی آدم را کشت و از هرکدام یک یادگاری برای خودش نگه داشت. در سال 91 او دستگیر شد و بعد از محاکمه در زندان به قتل رسید.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95982

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر