تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با فوریت بالا | تمام نیروهای شاغل در مشاغل مستمر، قرارداد دائم و مستقیم شوند

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در انتظار تصویب سریع و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هستیم.

تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با فوریت بالا | تمام نیروهای شاغل در مشاغل مستمر، قرارداد دائم و مستقیم شوند

دوازدهم دی ماه، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از چندماه انتظار بالاخره در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قبل از پایان سال | مقدمات حذف پیمانکاران در تمام نهادهای دولتی و عمومی کشور فراهم شود

علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار در این رابطه با تاکید بر ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر طرح می‌گوید: طبق اطلاعات دریافتی، طرح کمیسیون اجتماعی شمول بالایی دارد و نیروهای تمام نهادها از جمله وزارت نیرو و مخابرات را دربرمی‌گیرد. ما انتظار داریم این طرح هرچه زودتر در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب نهایی برسد.

به گفته خدایی، طرح بایستی به سرعت و با فوریت بالا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و سپس در شورای نگهبان به تایید و تصویب نهایی برسد.

خدایی با تاکید بر اینکه «اجرای این طرح باید منجر به حذف پیمانکاران و واسطه‌ها شود و تمام نیروهای شاغل در مشاغل مستمر، قرارداد دائم و مستقیم شوند» اضافه می‌کند: برخلاف آنچه برخی در لایه‌های مدیریتی دولت و سازمان امور استخدامی ادعا می‌کنند، این طرح به هیچ وجه بار مالی دارد؛ در عین حال با حذف دست‌های واسطه، موجب چابک‌سازی و کاهش چشمگیر هزینه‌های دولت می‌شود و از هدررفتِ بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

عضو کارگری شورایعالی کار ضمن اشاره به هزاران کارگر نهادهای عمومی و دولتی که با بیم و امید در انتظار تصویب این طرح هستند؛ از نمایندگان مجلس درخواست می‌کند به سرعت و با قاطعیت به طرح ساماندهی رای بدهند و به گونه‌ای عمل کنند که قبل از پایان سال جاری، شاهد ابلاغ آن باشیم؛ او در پایان تاکید می‌کند: ما انتظار داریم تا پایان سال، بساط پیمانکاران برای همیشه برچیده شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9589

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر