لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا پایان سال | حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تمام نهادها

نیروهای شرکتی می‌گویند: در قراردادی که شرکت، پیش روی آن‌ها گذاشته بود، پرداخت حقوق ثابت، حق اولاد، پاداش ماهیانه، پاداش شش ماهه و عیدی قید شده اما در حال حاضر هیچ پولی تحت این عناوین به این نیروها پرداخت نمی‌شود.

لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا پایان سال | حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تمام نهادها

تعدادی از نیروهای شرکتی صداوسیما، با اشاره به مشکلات خود از مجلس خواستند تا طرح ساماندهی کارکنان دولت را تصویب کند. 

بیشتر بخوانید: لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | پیمانکاران و قراردادهای موقت حذف شوند

آن‌ها می‌گویند: صداوسیما دو سال پیش نیروهای اداری خود را تبدیل وضعیت کرد و در مقابل نیروهای تولیدِ خود را برون‌سپاری کرد. 

به گفته‌ی نیروهای شرکتیِ صداوسیما؛ در قراردادی که شرکت، پیش روی آن‌ها گذاشته بود، پرداختِ حقوق ثابت، حق اولاد، پاداش ماهیانه، پاداش شش ماهه و عیدی قید شده اما در حال حاضرهیچ پولی تحت این عناوین به این نیروها پرداخت نمی‌شود. 

آن‌ها می‌گویند: شرکت سال گذشته به ما عیدی پرداخت نکرد اما بعد از اعتراض، اواخر فروردین حدود ۷۰۰هزار تومان به حسابمان واریز کرد. برای عید امسال هم نمی‌دانیم به ما عیدی پرداخت می‌کنند یا نه؛ در واقع شرکت آنطور که بخواهد با ما رفتار می‌کند. 

این نیروهای شرکتی با بیان اینکه دریافتیِ آن‌ها حدود ۲میلیون تومان است، می‌گویند: بیش از ده سال است که در صداوسیما کار می‌کنیم و قبلا که قرارداد مستقیم با صداوسیما بودیم هم حقوق ثابت داشتیم و هم عیدی و پاداش. بعد از سال‌ها کار به جای اینکه وضعیتمان بهتر شود بدتر شده است در صورتیکه همه‌ی ما نیروهای متخصص با مدارک لیسانس و فوق لیسانس هستیم و با توجه به اینکه کار ما شیفتی است، شرکتی شدن باعث شده از حقوق و بیمه ما کم شود. 

آن‌ها می‌گویند: عمر خود را صرف صداوسیما کرده‌ایم و الان دیگر بعد از این همه سال نمی‌توانیم جای دیگر برای کار برویم و از صفر شروع کنیم. 

این نیروها در پایان ابراز امیدواری کردند که با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وضعیت آن‌ها نیز تغییر کند. 

گفتنی است؛ طی دهه‌های گذشته، با هدف کوچک کردن دولت و چابک‌سازیِ دستگاه‌های اجرایی و کاهش هزینه‌ها به تدریج پای پیمانکارن به بخش‌ها و خدمات مختلف باز شد. در ابتدا قرار بود پیمانکاران صرفا در کارهایی که ماهیت پروژه‌ای و غیر دائم دارد، حضور داشته باشند اما به تدریج بسیاری از کارهای دائم نیز به آن‌ها واگذار شد. 

در حال حاضر مجلس به دنبال تصویب طرحی موسوم به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی است که به موجب آن نیروهای قراردادی مراکز دولتی، نیمه دولتی و عمومی بعد از گذراندن شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند و نیز با حذف پیمانکاران، نیروهای شرکتی و خرید خدمات این مجموعه‌ها به طور مستقیم زیر نظر مجموعه‌ی اصلی قرار می‌گیرند./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8696

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر