خبر خوش برای مددجویان و معلولان | جزئیات واریزی جدید و دریافت تسهیلات و خدمات بیمه‌ای اعلام شد + جدول

جزئیات افزایش مستمری، نحوه دریافت وام و مشوق‌های بیمه‌ای، خدمات درمانی و بیمه تکمیلی و سایر خدمات و تسهیلات برای مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

خبر خوش برای مددجویان و معلولان | جزئیات واریزی جدید و دریافت تسهیلات و خدمات بیمه‌ای اعلام شد + جدول

مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات و تسهیلات جدیدی برای اشتغال، دریافت وام و تسهیلات درمانی دریافت می‌کنند. جزئیات افزایش مستمری مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. مبلغ افزایش مستمری و زمان واریز مابه‌التفاوت مستمری مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: خبر مهم و فوری از مستمری مددجویان و معلولان | جزئیات بیمه تکمیلی و واریز کمک هزینه‌های مددجویی اعلام شد

نحوه بهره‌مندی از وام و مشوق‌های بیمه‌ای مددجویان و معلولان اعلام شد. جزئیات برنامه‌های ویژه دهه امامت و ولایت برای مددجویان و معلولان، بیمه تکمیلی و هزینه درمان مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. 

مددجویان و معلولان

خدمات بیمه‌ای مددجویان و معلولان تمدید شد

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: اطلاعات بیمه ای بالغ بر ۷۶۰ هزار مددجوی واجد شرایط خدمات بیمه ای و درمانی (دفترچه بیمه سلامت سایر اقشار) وارد سامانه بیمه سلامت و تا ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۳ تمدید شده است.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، افسانه مشتری، رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: مددجویان سازمان بهزیستی در صورتی که فاقد دفاتر بیمه و واجد شرایط دریافت خدمات بیمه ای و سایر اقشار هستند، می توانند ظرف مدت ۲۰ روز برای پایش و به روز رسانی اطلاعات و فعال شدن دفترچه درمان به مددکاران مراکز تحت پوشش خود در بهزیستی استان های سراسر کشور مراجعه کنند.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور افزود: مددجویان تحت پوشش بهزیستی که دارای بیمه ایرانیان و یا بیمه همگانی هستند، می‌توانند برای تبدیل بیمه‌های همگانی به بیمه سایر اقشار اقدام کنند.

مشتری با بیان اینکه برای تبدیل بیمه همگانی به بیمه سایر اقشار نیاز است که مددجویان نسبت به ابطال بیمه همگانی خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند، گفت: مددجویان همچنین می توانند برای صدور دفترچه بیمه سایر اقشار نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ارائه خدمات بستری، کلینیکی وپاراکلینیکی در بیمارستان های دولتی در بیمه سایر اقشار برای مددجویان سازمان بهزیستی با تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصد همراه است، افزود: خدمات بستری برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت رایگان و برای خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی تا ۵۰ درصد تخفیف را شامل می شود.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۶۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه‌ای سایر اقشار بهره‌مند هستند، گفت: همه مددجویان سازمان بهزیستی که دارای پرونده باشند به شرط اینکه فاقد هرگونه دفترچه بیمه‌ای باشند شامل این بیمه می‌شوند.

مبلغ افزایش مستمری مددجویان و معلولان اعلام شد

مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد. مستمری مددجویان و معلولان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

جدول مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

مددجویان و معلولان

 حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد  با تشریح آخرین وضعیت آماری مددجویان کمیته امداد، افزود: براساس آخرین آمار، دو میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۸ خانوار در سطح کشور تحت حمایت هستند که ۵۳ درصد از این میزان در روستاها و ۴۷ درصد در شهرها ساکن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۵۲ درصد مددجویان کمیته امداد از بانوان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند که با پرداخت مستمری حمایت می‌شوند. سایر اقشار نیازمند نیز با توجه به نوع احتیاجات خود، از خدمات موردی کمیته امداد بهرمند می‌شوند. مددجویانی که شرایط توانمند شدن را دارند، از خدمات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند امداد (سها)، بیان کرد: این سامانه سبب سرعت، دقت و حفظ کرامت و شأن مددجویان شده است و شناسایی نیازمندان به سرعت از این طریق درحال انجام است.

خدرویسی با اشاره به معافیت‌های مددجویان از پرداخت برخی هزینه‌های عمومی، افزود: هزینه درمان مددجویان در مراکز دولتی رایگان است‌. مددجویان در انجام خدمات سرپایی هم معافیت دارند و فقط ۱۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. همچنین کمیته امداد با ارائه بیمه تکمیلی به بیماران صعب‌العلاج، هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اضافه کرد: در حوزه ازدواج پیشرو هستیم و سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهداء شد. امسال نیز برنامه داریم ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به جامعه هدف ارائه کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان برای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم افزایش ۲۰ درصدی باقی‌مانده را به زودی همراه با مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خدرویسی تاکید کرد: در حال حاضر خانوار تک نفره ۶۶۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۹۳۶ هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر دو میلیون و ۶۵ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

نحوه بهره‌مندی از مشوق‌های بیمه‌ای مددجویان و معلولان

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی از پرداخت ۲۹۳ میلیارد تومان مشوق‌های بیمه‌ای برای ۲۸ هزار و ۵۰۶ مددجوی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محسن ایروانی، سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با بیان اینکه به منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب آنان، مشوق حمایتی به عنوان  بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود، گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۶ فرد دارای معلولیت با پرداخت اعتباری معادل ۱۹۶ میلیارد تومان از خدمات بیمه سهم کارآفرینی و خویش فرمایی  بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در پاسخ به اینکه چه کارفرمایانی می توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند، گفت: کارفرمایانی که نسبت به ­اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنان (سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و براساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت کنند، بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تأیید کمیته اشتغال مشمول دریافت بیمه سهم کارفرما می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در خصوص افرادی که می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از گروه‌های افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، زنان خودسرپرست و بد سرپرست، فرزندان بی سرپرست ترخیص شده از مراکزشبانه روزی، معتادین بهبود یافته در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب که توسط حوزه اشتغال به کارفرما معرفی و بکار گمارده شده‌اند شامل این طرح می شوند.

ایروانی همچنین در خصوص پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در این طرح به‌منظور تسهیلگری و تثبیت اشتغال مددجویان این سازمان حداکثر به میزان ۲۰ درصد حداقل مزد تعیین‌شده کارگر مشمول قانون کار در آن سال و به مدت پنج سال، مطابق دستورالعمل مربوطه به مددجوی خوداشتغال مذکور پرداخت‌ می شود.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی افزود: سال گذشته همچنین هشت هزار و ۲۱۳ نفر از جامعه هدف نیازمند نیز از این خدمات برخوردار شده اند که مبلغ ۶۲ میلیارد تومان برای بیمه سهم کارفرمائی و خویش فرمائی آنان پرداخت شده است.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در بخشی دیگر از حمایت های سازمان بهزیستی یارانه ارتقاء کارائی افراد دارای معلولیت پرداخت می شود، تشریح کرد: بخشی از مجموع حقوق پرداختی (حداقل قانون کار) از طریق سازمان بهزیستی در قبال به کارگیری افراد دارای معلولیت به کارفرمایان بخش غیردولتی انجام می گیرد و تعیین میزان پرداخت یارانه ارتقاء کارآیی معلولان  بر اساس میزان شدت و تاثیر معلولیت در محدودیت کارآیی معلولان برای شغل در نظر گرفته شده از حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد قراردادکار و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد قانون کار طبق جدول تعیین سطح معلولیت پس از تایید کمیته اشتغال وکارآفرینی به کارفرما قابل پرداخت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، ایروانی دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان یارانه برای ارتقای کارایی افراد دارای معلولیت سه هزار و ۱۶۸ مددجوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

 سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در پایان گفت: اجرای معافیت بیمه‌ای از طریق اتصال وب سرویس‌های سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی میسر شده است و در حال حاضر اطلاعات ۳۰ هزار نفر از افراد بهره مند از مشوق حمایتی به سازمان تامین برای بارگزاری در سامانه ارسال شده است.

مددجویان و معلولان

برنامه‌های ویژه دهه امامت و ولایت برای مددجویان و معلولان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برنامه‌های مختلف این نهاد به مناسبت ایام دهه ولایت (قربان تا غدیر) خبر داد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت کمیته امداد استان تهران، گفت: توزیع نذورات قربانی و ۵۰ سری جهیزیه میان نوعروسان تحت حمایت از جمله برنامه‌های این نهاد به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین برگزاری نخستین دوره آموزش رباتیک برای ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت حمایت از برنامه‌های این نهاد است که این برنامه نیز در سه دوره طی تابستان سال جاری به منظور ایجاد انگیزه برای کودکان و نوجوانان در استفاده از خدمات الکترونیک و استعدادیابی و پرورش استعداد این گروه از جامعه هدف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، پرپنچی به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی در این ایام دهه ایامت و ولایت اشاره عنوان کرد: حامی‌یابی، شوق دیدار از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت است و به صورت ویژه به مناسبت عید سعید غدیر نیز با همکاری مراکز نیکوکاری توزیع غذای گرم را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به برگزاری جشن تکلیف ویژه دانش آموزان در سن تکلیف تحت حمایت اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی، همایش طرح یاس ویژه ۱۳۷ نفر از دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت، برگزاری اردوی سیاحتی ۵ روزه به شهر همدان ویژه مخاطبان طرح ملی یاس از دیگر برنامه های این نهاد به این مناسبت است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94924

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر