اطلاعیه فوری برای مددجویان و معلولان | زمان واریز و مبلغ افزایش حقوق و یارانه مددجویان و معلولان اعلام شد + جدول

جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی، حقوق و مستمری مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

اطلاعیه فوری برای مددجویان و معلولان | زمان واریز و مبلغ افزایش حقوق و یارانه مددجویان و معلولان اعلام شد + جدول

مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانند از باقی‌مانده اعتبار یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی خود مطلع شوند. وزارت کار درباره اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی و افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اطلاعیه جدیدی صادر کرد. یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش یافت. بر اساس اطلاعیه جدید وزارت کار، افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از روز دوشنبه «۲۹خرداد ماه ۱۴۰۲» اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مددجویان و معلولان | جزئیات واریزی جدید و یارانه نقدی مددجویان اعلام شد

شرایط افزایش یارانه نقدی، مستمری و حقوق مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. جزئیات پرداخت مستمری، حق پرستاری و مسکن معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. 

مددجویان و معلولان

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۱ درصد مردم (ایرانیان) مشمول دریافت یارانه هستند، اظهار کرد: درباره «فقر تغذیه‌ای» شاهد تناقضاتی هستیم و به دلیل اینکه یک مرکز رسمی در این زمینه نمی‌تواند به طور دقیق صحبت کند، در وزارت رفاه به دنبال دریافت مجوز هستیم تا برآوردی از «خط فقر» داشته باشیم.

علیرضا عسگریان، معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص آخرین تغییر و تحولات خانوارهای ایرانی از نظر اقتصادی و با بیان اینکه خط فقر در ایران توسط ۱۲ دستگاه رصد می‌شود، اظهار کرد: خط فقر به چند صورت مطرح می‌شود؛ به طور مثال در خط فقر تغذیه‌ای امکان دارد خانواده‌ای در وضعیت بدی قرار نداشته باشد اما دچار سوء تغذیه باشد. در برخی مدارس شهرهای بزرگ نیز برخی دانش‌آموزان به دلیل خوردن تنقلات می توانند دچار سوء تغذیه شوند.

او ادامه داد: از همین رو رصد خط فقر اعداد مختلفی را بیان می‌دارد که بعضا به دنبال آن اختلاف نظراتی را ایجاد می کند. بعضی خط فقر را بالاتر در نظر می گیرند، چرا که عوامل متعددی در تعریف خط فقر تاثیر دارد. به هرحال اعلام رسمی خط فقر نیازمند دستگاهی رسمی است که همه مجوزهای لازم را برای اعلام این موضوع داشته باشد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی به طور متمرکز در زمینه فقر تغذیه‌ای کار می‌کند و در این زمینه آماری به دست آورده است، گفت: برای اینکه یک نفر بتواند سلامت خود را حفظ کند و این سلامت بین‌نسلی باشد، توجه به عدم فقر تغذیه‌ای مهم است و این درحالیست که امکان دارد یک نفر از نظر مالی در وضعیت متوسطی قرار داشته باشد اما از نظر تغذیه‌ای به خودش نرسد. البته ممکن است یک نفر از نظر تغذیه‌ای فقیر باشد و نتواند به وضعیت تغذیه‌ای خود رسیدگی کند. در فقر تغذیه‌ای چنین تناقضی وجود دارد و به دلیل اینکه یک مرکز رسمی در این زمینه نمی‌تواند به طور دقیق صحبت کند، در وزارت رفاه به دنبال دریافت این هستیم تا برآوردی از خط فقر داشته و با مجوزی با عنوان مرجع رسمی آن را اعلام کنیم، البته دریافت مجوز هم به این راحتی نیست. باید بسیاری از دستگاه‌های مختلف را اقناع کنیم زیرا اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و از همین رو باید تمام عوامل ذی مدخل را همسو کنیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت و ضرورت دهک‌بندی و آزمون وسع در کشور، تصریح کرد: تصور کنید دولت قصد دارد به گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کند،  این کار باید با استفاده از داده‌های کافی، به روز و دقیق، انجام گیرد تا این کمک با هدفگذاری درست به جامعه هدف برخورد کند. پس اولین گام بهره گیری از پایگاه رفاه ایرانیان و بهنگام سازی و به‌روز رسانی داده‌ها و آزمون وسع است که خوشبختانه اکنون در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه رفاه ایرانیان دارای ۱۱ شاخص اساسی است که براساس این شاخص‌ها به صورت هوشمند عمل می‌کند. البته گاهی در دل این شاخص‌ها اشکالاتی هم ممکن است وجود داشته باشد، اما معدل آن قابل قبول است.

عسگری تصریح کرد: آزمون وسع براساس حساب بانکی، تراکنش‌ها، ساختار و تعداد خانواده، سفرهای خارجی، تعداد وسایل نقلیه و ملک و میزان حقوق، استحقاق‌سنجی و وضعیت را بررسی و سپس با استفاده از این استحقاق‌سنجی اقدام به تحلیل دهک‌بندی‌ها می‌کند. حال اگر بخواهد خیلی دقیق‌تر بگوید باید "صدک بندی" انجام شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکنون در حال انجام این کار است. همچنین علی رغم این موارد، اختلافاتی وجود دارد، به این ترتیب که اگر بخواهیم یارانه را بین همه افراد توزیع کنیم، اعتراض در پایین‌ترین سطح ممکن قرار می‌گیرد و اگر بخواهیم یارانه را به صورت عادلانه توزیع کنیم، به هر نسبتی که یارانه عادلانه‌تر توزیع شود اعتراض بیشتر خواهد شد، چرا که عده‌ای از دریافت یارانه حذف و عده‌ای مشمول دریافت یارانه خواهند شد. در حال حاضر قرار بر این است که توزیع یارانه به صورت عادلانه انجام شود، هرچند می‌دانیم اعتراضاتی شکل می گیرد.

بدنبال اعتراضات قطع یارانه، ۱.۵ میلیون نفر از دهک دهمی‌ها تحت پوشش یارانه قرار گرفتند 

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه آماری از میزان خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه اعلام کرد که ۹۱ درصد مردم مشمول دریافت یارانه هستند، در این میان جمعیت دهک ۱۰ حدود ۸ میلیون نفر است که به دنبال اعتراضات سال گذشته، یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش دریافت یارانه قرار گرفتند.

عسگریان با بیان اینکه همه مردم توافق منطقی مبنی بر اینکه همه نباید یارانه دریافت کنند، دارند، گفت: سعی می‌کنیم دهک‌بندی ها را با توضیحات اقناع کننده ای که به مردم ارائه می‌دهیم، به صورت منطقی‌تر، علمی‌تر و عادلانه‌تر اجرا کنیم، مشروط بر اینکه میزان رضایت عمومی افزایش یابد.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل ده‌ها فرمول برای آزمون وسع در کشور بررسی و معدل‌گیری شده است، ایشان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف و نیز کسب و کارهای مجازی (استارتاپ‌ها) بدون اینکه وزارت رفاه از آنها بخواهد داده‌ها و اطلاعات خود را در مورد آزمون وسع به وزارت رفاه انتقال می‌دهند لذا به هر میزانی که معدل آن عادلانه‌تر شود، تغییرات بیشتر خواهد شد.

اطلاعیه وزارت کار درباره زمان افزایش اعتبار یارانه نقدی مددجویان و معلولان

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از روز دوشنبه «۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲» اجرا می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، وزارت کار درباره اجرای کالابرگ الکترونیک اطلاعیه دیگری صادر کرد.

در این اطلاعیه وزارت کار آمده است: «در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه «29 خرداد ماه 1402»، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال می‌شود.»

بر اساس این اطلاعیه، شرط بهره‌مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از 80درصد یارانه 400هزار تومانی، معادل 320هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: «خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.»

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، 11 قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

8 فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان، بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی و امکان بهره‌مندی عموم مردم از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #1463*500* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

جزئیات افزایش حقوق و مستمری معلولان و مددجویان

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل گفت: یارانه مددجویان کمیته امداد ۲۰ درصد و به ارزش ۸۰ هزار تومان به ازای هر نفر افزایش یافت.

فرشید موفق، قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل در چهاردهمین جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: این افزایش ۲۰ درصد برای افرادی که بیش از ۷۰ درصد یارانه خود را در قالب کالابرگ خرید کنند اعمال خواهد شد که در این زمینه امیدواریم در شهرهای مختلف اطلاع رسانی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد انجام شود.

او خاطرنشان کرد: تا ۳۱ خرداد ماه مدیران شهرستانی باید برای رفع نقص پرونده مددجویانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند اقدام کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل افزود: امیدواریم با این اقدامات و حمایت‌هایی که نهادهای انقلابی از ساخت مسکن مددجویان انجام می‌دهند تا آخر شهریورماه بخشی از واحدهای مسکونی تکمیل شده آماده بهره برداری شود.

موفق بیان کرد: در قالب برنامه خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش نیز پرونده یک هزار و ۹۲۶ مددجو در اولویت حمایت و رسیدن به نقطه خودکفایی قرار گرفته تا خروج این خانواده‌ها را از چتر حمایتی کمیته امداد شاهد باشیم.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل با تاکید بر جذب اعتبارات به شکل منابع مردمی در کمک و مساعدت به نیازمندان تصریح کرد: در کنار تاکید بر توسعه منابع مردمی باید از هرگونه تعهد مازاد بر منابع جلوگیری کنیم تا از اسراف و تبذیر منابع جلوگیری شود.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل در مورد تشکیل کارگروه جذب سپرده صندوق امداد ولایت نیز گفت: این کارگروه در استان اردبیل شکل می‌گیرد تا شاهد به حداقل رسیدن اقساط معوقه دریافت کنندگان وام از صندوق باشیم.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود در استان اقساط معوقه به این صندوق از سوی دریافت کنندگان تسهیلات به زیر یک درصد برسد.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل در ادامه با اشاره به فصل تابستان و ضرورت صرفه جوئی در مصرف انرژی اظهار کرد: امیدواریم با همراهی کارکنان کمیته امداد کاهش مصرف برق را در ساعات اداری و غیراداری شاهد باشیم که براساس اعلام شرکت توانیر کاهش ۳۰ درصدی برق در وقت اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری مورد تاکید و توجه است.

موفق بازدیدهای سرزده مسئولان در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: در مناطق گرمسیری استان اردبیل نیز امیدواریم در ساعات غیراداری کولرها روشن نماند.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت نظارت بر ورود و خروج کارکنان در بستر سامانه ثبت گزارش‌های روزانه خاطرنشان کرد: برای حمایت از خانواده‌های نیازمند در ایام عید قربان تا عید غدیر خم برنامه‌های مناسبتی متعددی برگزار خواهد شد که امیدواریم روابط عمومی کمیته امداد نسبت به فضاسازی محیطی و تبلیغی در این زمینه اقدام کند.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل از اجرای طرح پویش «نذر قربانی» در همه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم در این سنت حسنه مشارکت همه آحاد جامعه را در کمک رسانی به نیازمندان شاهد باشیم.

موفق از مدیران شهرستانی خواست؛ در کنار جمع آوری کمک‌های مردمی در این ایام و برپایی سفره غدیر با محوریت مراکز نیکوکاری در توزیع بسته‌های غذایی و تأمین جهیزیه نوعروسان اقدامات مؤثری انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل افزود: در این ایام مبارک باید حامی یابی و جذب کمک‌های مردمی در اولویت قرار گیرد تا ما بتوانیم این کمک‌ها و نذورات را به موقع به دست نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برسانیم.

مددجویان و معلولان

جزئیات پرداخت مستمری و حق بیمه معلولان و مددجویان

جزئیات پرداخت مستمری، تسهیلات و حق بیمه معلولان و مددجویان اعلام شد.

یک نماینده مجلس مجلس خواستاری پیگیری مشکل پرداخت حق بیمه معلولان شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و رفع مشکل پرداخت ۵۰ درصد سهم حق بیمه معلولان شد.

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: براساس طرح هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی معلولان توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود شخص معلول پرداخت می‌شد که سازمان بهزیستی و بیمه تامین اجتماعی توافقنامه‌ای داشتند مبنی بر اینکه اگر معولان در پرداخت حق بیمه خود تاخیر کنند، بیمه‌شان قطع می‌شود و دوباره که حق بیمه بدهند جزو مشاغل آزاد محسوب شده که این موضوع فشار مضاعفی به آنها وارد می‌کند. انتظار می رود با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی تحت نظارت وزارت تعاون هستند، مشکل معلولان پیگیری شود. 

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: با وجود اینکه از سفر رئیس جمهور به اصفهان حدود یک سال می‌گذرد اما پروژه‌های عمرانی مصوب این سفر همچنان معطل مانده و اعتبارات لازم به آن اختصاص پیدا نکرده است. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92785

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر