خبر خوش برای مددجویان و معلولان | جزئیات واریزی جدید و افزایش یارانه نقدی مددجویان اعلام شد

جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

خبر خوش برای مددجویان و معلولان | جزئیات واریزی جدید و افزایش یارانه نقدی مددجویان اعلام شد

یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش یافت. جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. واریز ۲۰ درصد اضافه یارانه نقدی مددجویان و کالابرگ سه دهک کم‌درآمد آغاز شد. به منظور حمایت از خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه نقدی مددجویان از ۱۳ خردادماه برای آنها اعمال می‌شود. طرح جدید کالابرگ الکترونیکی و افزایش یارانه نقدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی آغاز شد.

یارانه نقدی مددجویان

بیشتر بخوانید: خبر خوش یارانه‌ای برای مددجویان بهزیستی | همه مددجویان مشمول دریافت یارانه جدید می‌شوند

مددجویان و خانوارهای مشمول دریافت یارانه نقدی می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» از طریق سامانه shoma.sfara.ir یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

جزئیات تازه از افزایش یارانه نقدی مددجویان

وزیر کار گفت: ۲۰ درصد اعتبار اضافه کالابرگ برای سه دهک کم‌درآمد جامعه در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، از امروز به حسابشان واریز می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست ویدئوکنفرانس با مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور که مدیران‌کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز حضور داشتند، با تشریح اهداف اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای سیاست‌های عدالت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از سال گذشته و با تکمیل سامانه شبکه ملّی اعتبار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک آغاز و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد.

مرتضوی گفت: به دنبال تاکیدات ریاست محترم جمهوری و به منظور تامین سبد تغذیه خانوارهای کم‌درآمد، تامین منابع مالی افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر رفاه اجتماعی با بیان این‌که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک می‌کند، اظهار داشت: اجرای اثربخش این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استان‌های کشور است.

او  تاکید کرد: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳ خرداد ماه برای آنان اعمال می‌شود و این افراد می‌توانند به شرط استفاده بیش از ۷۰ درصدی از سبد ۱۱ قلم کالای طرح کالابرگ الکترونیکی، مشمول این افزایش شوند.

مرتضوی گفت: دولت در ادامه برای کل خانوارهای دهک‌های اول تا سوم این افزایش را اعمال می‌کند و تلاش دارد برای سایر دهک‌ها نیز این طرح را عملیاتی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اطلاع‌رسانی متمرکز و گسترده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) برای برخورداری از این طرح و افزایش اعتبار یارانه تاکید کرد و افزود: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورّم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است.

لازم به ذکر است، ۱۱ قلم مشمول طرح کالابرگ شامل شیر کم چرب بطری، پنیر UF، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر و ماست پرچرب می‌شود.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان است که در مرحله جدید به یارانه خانوارهایی که این مبلغ را دریافت می‌کنند، ۲۰ درصد، معادل ۸۰ هزار تومان اضافه می‌شود و به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان وجود دارد؛ ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ شامل افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت در این طرح ملی مشارکت دارند. در شهرها و روستاهای کوچک نیز برخی فروشگاه‌های خُرد به بارکدخوان مجهز شده‌اند تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۱ قلم کالای اساسی پیش گفته با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

همچنین خانوارها می‌توانند جهت مشاهده موجودی و باقیمانده اعتبار یارانه و لیست موجودی کالاها با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* و #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کرده یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

یارانه نقدی مددجویان

طرح جدید کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی مددجویان 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خبر داد و گفت: همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده هستند.

اصغر رشنودی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تشریح جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان اظهار کرد: بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از روز شنبه (۱۳ خردادماه 1402) در استان خوزستان آغاز شد.

او افزود: در این طرح که همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، مشمولین طرح می‌توانند به‌ صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در صورت استفاده خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی از این طرح، مبلغ یارانه آن‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

رشنودی با بیان اینکه کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود، عنوان کرد: همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده هستند.

او ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۸۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان (۱۱ قلم اساسی مشمول طرح) به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این طرح نسبتی از تورم را پوشش‌ می‌دهد، گفت: شیر کم‌چرب (بطری)، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

رشنودی ادامه داد: در آینده نیز امکان افزایش این مبلغ و پوشش دهک‌های دیگر با توجه به سیاست‌های عدالت‌بخشی دولت مردمی وجود دارد.

او افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و دهستان‌ها نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود؛ در این طرح قیمت پایه کالاهای اساسی محاسبه شده است و نشان تجاری خاصی مدنظر نیست.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان تاکید کرد: خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» از طریق سامانه shoma.sfara.ir و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

یارانه نقدی مددجویان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90261

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر