اطلاعیه ویژه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آخرین اخبار درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1401، اعلام شد.

اطلاعیه ویژه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و نتایج این آزمون، حداکثر تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود. ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی در سال ۱۴۰۲ آغاز شده است. آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۰۲ و ویرایش اطلاعات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش ۱۴۰۱ اعلام شد. سهم مصاحبه و ارزشیابی کتبی در نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش از آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای استخدام ۲۲ هزار دبیر اعلام شد. آخرین اخبار درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، استخدام معلم و نیروی جدید و و نتایج آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش را در عرشه آنلاین بخوانید.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط و اطلاعات شغل محل‌ها، می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

دفترچه راهنمای آزمون استخدامی مشاغل دبیری ۱۴۰۲

سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (ویژه رشته های شغلی دبیر/هنرآموز) سال ۱۴۰۲

آخرین مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آخرین مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی اعلام شد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد ماه 1402) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد ماه 1402) ادامه داشت اما بنابر اعلام سازمان سنجش، مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه (۳ تیرماه 1402) تمدید شده است.

بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون فقط تا روز شنبه (۳ تیرماه 1402)  مهلت ثبت‌نام در این آزمون را دارند و می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنمای آزمون مذکور، در این آزمون ثبت نام کنند.

همچنین باتوجه به اعلام اصلاحات اعمال‌شده در دفترچه آزمون مذکور، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که پیشتر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد. کارت شرکت در این آزمون نیز دوشنبه (۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) توزیع می‌شود.

 طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون، ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

سهم مصاحبه در نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی، حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

صادق ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموز، مجموعا ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر است، اظهار کرد: بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی، حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، سهم ارزشیابی کتبی در نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی ۶۰ درصد و سهم ارزیابی تکمیلی و مصاحبه ۴۰ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سعی کردیم دامنه رشته‌هایی که می‌توانند دبیری یا هنرآموزی را انتخاب کنند، نسبت به سالهای قبل بیشتر باشد و این امر با هدف ایجاد رقابت پذیری انجام شده است.

ستاری‌فرد در پاسخ به این سوال که آیا وجود رشته‌های پزشکی و داروسازی در دفترچه استخدامی، باعث ایجاد این حاشیه شده است که آموزش و پرورش به دنبال جذب پزشک و داروساز به عنوان دبیر است، یادآور شد: این رشته‌ها برای تدریس در دروس مرتبط مثل زیست شناسی است. از سوی دیگر در حال حاضر نیز ما پزشکانی داریم که در استخدام آزمون و پرورش هستند. هم دبیر هستند و هم مراقب سلامت هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هچنین این را هم گفت که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۲ مرداد سال جاری برگزار و نتایج آن حداکثر تا ۲۶ مرداد ماه اعلام می شود.

تمدید مهلت بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه آموزگاری

مهلت تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی تا روز یکشنبه «چهارم تیرماه ۱۴۰۲» تمدید شد.

ستاد جذب و استخدام آموزگاری وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، از تمدید تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی تا روز یکشنبه «چهارم تیر ماه 1402» خبر داد.

بر این اساس کلیه داوطلبانی که تاکنون نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک موردنیاز، اقدام نکرده‌اند تنها تا روز یکشنبه «چهارم تیر ماه 1402» زمان دارند تا برای تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز برای بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کنند.

همچنین امکان ویرایش اطلاعات بارگذاری شده نیز فقط تا پایان روز دوشنبه پنجم تیرماه در سامانه یاد شده فراهم است و بعد از پایان زمان اعلام شده، امکان تمدید مجدد مهلت تکمیل فرم یا ویرایش اطلاعات به هیچ‌عنوان وجود ندارد.

۲۹ رشته شغلی در آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ التحصیلان ۱۲ گروه و رشته شغلی در آزمون دبیری و ۱۷ رشته شغلی در آزمون هنر آموزی امسال می‌توانند شرکت کنند.

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی وجود برخی رشته‌ها در دفترچه آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش و نبود برخی دیگر، توضیح داد: به طور کلی ۱۲ گروه و رشته شغلی برای آزمون دبیری و ۱۷ رشته شغلی برای آزمون هنر آموزی می توانند شرکت کنند که عناوین این رشته ها در دفترچه استخدامی درج شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این رشته ها متناسب با نیاز منطقه، استان و آمایش سرزمینی و با چند رویکرد انتخاب شده‌اند، ادامه داد: رویکرد نخست توجه به مناطق کم تر برخوردار و اولویت تأمین نیروی انسانی در آن مناطق است. جاهایی که شاید بیشترین فراوانی نیروهای حق التدریسی و بازنشسته را داشت در اولویت بوده اند. درواقع بر این اساس، نیاز سنجی انجام شده و توزیع رشته‌ها اتفاق افتاده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی نبود برخی رشته‌های مرتبط در دفترچه، تصریح کرد: درباره اینکه چرا برخی رشته های مرتبط یک گروه آزمون در دفترچه نیستند، باید گفت که آزمون دبیری و هنرآموزی تخصصی است. آزمون دوره متوسطه با دوره ابتدایی متفاوت است چراکه دروس آن متفاوت هستند و برنامه درسی مشخصی دارد. رشته های مرتبط هم بر اساس عنوان دروسی که قرار است تدریس شود، انتخاب شده اند.

کاظمی در عین حال تاکید کرد: ما تجمیع رشته های شغلی را بر اساس حوزه‌های تربیتی و یادگیری که در برنامه درسی ملی در این آزمون دبیری و هنرآموزی است، داریم. این امر باید در سالهای گذشته انجام می شد که انجام نشده بود و ما در بحث های رویکرد تحولی که مد نظر وزارت آموزش و پرورش بود، در عناوین شغلی و رشته‌های مرتبط بازنگری انجام دادیم. علت اینکه گفته می شود برخی رشته ها مثل حسابداری در دفترچه نیست از این جهت است که نیاز ما کمتر بوده و اولویت ما در سایر رشته ها بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که وجود رشته‌های پزشکی و داروسازی در دفترچه استخدامی باعث ایجاد این حاشیه شده است که آموزش و پرورش به دنبال جذب پزشک و داروساز به عنوان دبیر است، گفت: عنوان مدرک پزشکی برای درس زیست شناسی امکان پذیر بوده است و از این طریق به عنوان رشته مرتبط اعلام شده است.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌ و ‌پرورش اعلام شد

پیرو تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز»، اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» در سال ۱۴۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷، سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام اصلاحات دفترچه مذکور به شرح ذیل،تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۳ تمدید می‌شود.

لذا متقاضیان می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و این اصلاحیه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شود و بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

۱- توضیحات مندرج در بخش ششم، قسمت «د» «اعلام نتیجه نهایی آزمون» (صفحه ۲۹) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش (حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش، براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن شصت (۶۰) درصد (و ارزیابی تکمیلی) با وزن چهل (۴۰) درصد که در جدول مزبور لحاظ شده و مفاد این دفترچه در اولویت‌ انتخابی شغل-محل در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

باتوجه به حداقل‌های تعیین شده، چنانچه داوطلب حدنصاب لازم را پس از ارزیابی تکمیلی کسب ننماید در فرآیند گزینش نهایی قرار نخواهد گرفت.

۲- اصلاحات مربوط به مواد و منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (کد ۳۰۳۷) شامل:

۲-۱- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (روش تدریس تربیت‌بدنی) در حیطه اختصاصی مندرج در صفحه (۱۱) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

منابع آزمون: اصول برنامه‌ریزی درسی ـ الگوها و روش‌های تدریس تربیت‌بدنی ـ مدیریت کلاس تربیت‌بدنی – طراحی آموزشی

۲-۲- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی در حیطه تخصصی مندرج در صفحه (۱۶) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

۲-۲-۱- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اول متوسطه - کد ۶/۸۱

۲-۲-۲- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه – کد ۱۱۰۳۶۷

۲-۲-۳- یادگیری و کنترل حرکتی شامل مباحث (پردازش اطلاعات و عملکرد حرکتی - مبانی عملکرد حرکتی انسان - مبانی نظری و سنجش یادگیری حرکتی انسان - سازماندهی تمرین - بازخورد و آموزش مهارت‌های حرکتی)

۲-۲-۴- آسیب شناسی ورزشی شامل مباحث (اصول پیشگیری از آسیب در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی - کمک‌های اولیه در ورزش - انواع آسیب‌های رایج در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی)

۲-۲-۵- اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی شامل مباحث (مبانی سنجش و اندازه‌گیری در تربیت‌بدنی - مقدمات آمار توصیفی - سنجش آمادگی جسمانی - سنجش مهارت‌های ورزشی - نمرات استاندارد)

۲-۲-۶- مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی شامل مباحث (برنامه‌ریزی مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ سازماندهی مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ داوطلبی در مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ آشنایی با جداول ورزشی)

۳- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد ۳۶۰۶) مندرج در صفحه (۹) دفترچه شامل: سطح ۲ حوزوی با کد ۳۰۶۲۹ و سطح ۳ حوزوی با کد ۳۰۶۳۰ به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد ۳۶۰۶) اضافه می‌شود.

۴- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل هنرآموز تربیت کودک (کد ۳۳۶۰) مندرج در صفحه (۷) دفترچه شامل: رشته تحصیلی بهداشت عمومی با کد ۳۰۱۷۷ (فوق‌دیپلم) از شرایط احراز تحصیلی، شغل هنرآموز تربیت کودک (کد ۳۳۶۰) حذف می‌شود.

۵- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز تحصیلی گروه معارف اسلامی برای حافظان قرآن مندرج در جدول شماره (۲) دفترچه شامل: رشته‌های تحصیلی ذیل به رشته‌های تحصیلی جدول شماره (۲) مندرج در صفحات ۳۳ و ۳۴ اضافه می‌شود:

۶- اصلاحیه مربوط به مندرجات بخش پنجم، توضیحات قسمت «د» صفحه (۲۷) دفترچه شامل: نتیجه اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اواسط شهریور ماه سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93877

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محی آبادی

        آزمون دبیری تاحالا 277000نفر ثبت نام کردن.
        تعدادی که میخان 22000نفره.
        نزدیک 255000نفر مردود میشن.
        حالااینهمه منابع آزمون هم بایدبخونیم درعرض یک ماه
        حالاهرجایی ام که نگاه کردم یک نفر دونفر
        ازونطرف مدرسه ها معلم نداریم معلم نداریم چاره ای نداریم کلاسارو پر دانش آموز میکنن
        کیفیت آموزشی میاد پایین.
        همچنان بتازونین که باهمین روش تون خوب پیشرفت کردین که سهم قبولی مدارس دولتی درکنکور روهم دیدیم
        اینم ازوضعیت دانش آموزانی که این چندسال تربیت کردین وتحویل جامعه دادین یک مشت بی سواد بی قید وبند ناامید طلبکار وپروو اینا نتیجه ی سیاست های آموزش و پرورش مملکت ماهست
        منم اشتباه کردم ثبت نام کردم

      ارسال نظر