قول تامین اجتماعی برای واریز سریع‌تر عیدی بازنشستگان | مبلغ عیدی بازنشستگان چقدر است؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از واریز هر چه سریع‌تر عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد.

قول تامین اجتماعی برای واریز سریع‌تر عیدی بازنشستگان | مبلغ عیدی بازنشستگان چقدر است؟

بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌های گذشته عیدی خود را در بهمن ماه دریافت می‌کردند. علاوه بر بازنشستگان این صندوق، عرف بود که عیدی بازنشستگان سایر صندوق‌ها هم در بهمن ماه واریز شود اما امسال برخلاف عرف سال‌های گذشته واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به اسفند ماه موکول شده است. 

بیشتر بخوانید: دستور واریز فوری عیدی بازنشستگان | شرایط واریز عیدی و پاداش بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

در حالی که بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر دریافت عیدی پایان سال ۱۴۰۰ خود هستند و در سال‌های گذشته هم عیدی خود را در بهمن ماه دریافت می‌کردند، مدیرعامل این سازمان اظهار امیدواری کرد که «هرچه سریعتر» این مبلغ به حساب آن‌ها واریز شود.

البته قانون صندوق تامین اجتماعی را مکلف نمی‌کند که عیدی‌ها را در بهمن ماه واریز کند اما به جهت اینکه بازنشستگان در حال انجام خریدهای پیش از سال نو هستند و مستمری بهمن ماه آن‌ها هم کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، درخواست آن‌ها برای واریز زودتر از موعد عیدی، توجیه‌پذیر است. 

در همین مورد «سید میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وعده داد که هرچه سریعتر این مبلغ به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. وی اشاره داشت که سازمان تا ۳۰ بهمن مشغول واریز مستمری بهمن ماه بوده است. 

این در حالی که در سال‌های گذشته عیدی یا پیش از مستمری بهمن ماه یا طبق عرف همراه با مستمری بهمن ماه واریز می‌شد تا بازنشستگان قدرت خرید بیشتری برای پایان سال داشته باشند. مبلغ عیدی بازنشستگان به طور متوسط کمتر از نصف حقوق سال ۱۴۰۰ آن‌ها را پوشش می‌دهد که در نتیجه یک حقوق کامل محسوب نمی‌شود. 

برابر مصوبه هیات دولت مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۰.۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما حق همسر ۴۰۰ هزار تومان و حق فرزند (از بابت هر فرزند تحت تکفل) ۱۵۰ هزار تومان بر روی این میزان قرار می‌گیرد. در نتیجه یک بازنشسته به همراه همسر و دو فرزند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9374

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر