خبر خوش برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری | جزئیات پرداخت مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات و نحوه پرداخت بخش مهمی از مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد.

خبر خوش برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری | جزئیات پرداخت مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد

صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات پرداخت بخش مهمی از مطالبات و معوقات بازنشستگان را اعلام کرد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارسال نامه‌ به سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مطالبات بازنشستگان کشوری خبر داد. جزئیات پرداخت مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد. صندوق بازنشستگی کشوری از تسهیلات و خدمات جدید برای بازنشستگان خبر داد. مهلت و نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد. دستورالعمل جدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان | جزئیات دریافت وام و تسهیلات جدید بازنشستگان اعلام شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از خدمات و تسهیلات ویژه برای بازنشستگان این صندوق خبر داد و اعلام کرد: اولویت اول ما، مبارزه با فساد در شرکت‌های زیرمجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

صندوق بازنشستگی کشوری

جزئیات تامین اعتبار مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاون قضایی دیوان عدالت اداری در حوزه اداری و استخدامی، در خصوص همکاری دوجانبه برای حل و فصل پرونده‌های طرح‌شده در دیوان و رسیدگی به مطالبات به‌حق بازنشستگان کشوری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست که با حضور معاون فنی، مدیران کل فنی، حقوقی و امور املاک، درآمد و هزینه، امور استانها و استان تهران صندوق بازنشستگی برگزار شد؛ با قدردانی از دیوان عدالت اداری برای رسیدگی ویژه به پرونده‌های قضایی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: همکاران ما باید پیش از طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی نسبت به رسیدگی مطالبات به حق و قانونی بازنشستگان اقدام کنند تا از طرح دعاوی مختلف پیشگیری شود.

ترکی افزود: اخیرا نامه‌ای برای تامین اعتبار مطالبات بازنشستگان کشوری در قالب شش یا هفت دسته بندی مختلف با تخمین حدود ۱۰همت به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کردیم تا بتوانیم بخش مهمی از مطالبات و معوقات بازنشستگان را پیگیری کنیم.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بسیاری از دعاوی طرح شده از سوی بازنشستگان مثل مناطق جنگی، ایثارگری و بهداشت و درمان و سایر مطالبات، مربوط به همین چند دسته است که اگر رسیدگی شده و به نتیجه برسد، از طرح دعاوی و تشکیل پرونده در دیوان پیشگیری خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با قدردانی از توجه و همکاری دیوان عدالت در رسیدگی به دعاوی مطرح شده در این نهاد از معاونت‌ها و ادارات کل صندوق بازنشستگی نیز تقدیر کرد و گفت: همکاران ما در دو ماه اخیر تلاش شبانه روزی و ارزشمندی انجام دادند و به بیش از ۱۲۰۰ پرونده قضایی مطرح شده رسیدگی کردند که بخش عمده‌ای از آنها حل و فصل شده است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بخش قابل توجه پرونده‌های تشکیل شده در دیوان عدالت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی محل اشتغال بازنشستگان بازمی گردد که در این خصوص نیاز است تا مرجع رسیدگی به دعاوی مطرح شده، دستگاه مربوطه تعیین شود و صندوق بازنشستگی نیز پیگیری حق و حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری

ترکی یادآور شد: در دو ماه اخیر، با بسیج نیروهای کارشناسی در تهران و استفاده از همکاران فعال در استان‌ها، حجم بالای پرونده‌های موجود مورد رسیدگی قرار گرفته و با تفویض اختیار لازم به مدیریت‌های استانی، بسیاری از مسائل در خود استانها در حال رسیدگی است که این رویه همچنان ادامه خواهد داشت.

در این نشست، «عباس محدث» معاون قضایی دیوان عدالت اداری نیز با قدردانی از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در رسیدگی سریع و کارشناسی به پرونده‌های تشکیل شده در دیوان گفت: از زمان حضور دکتر ترکی در صندوق بازنشستگی و به خصوص در ماه‌های اخیر، انسجام و هماهنگی خوبی بین صندوق و دیوان شکل گرفته است که جای امیدواری و قدردانی دارد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: انتظار همه ما این است که بازنشستگان که ۳۰سال خدمت کرده‌اند و اکنون باید در آسایش زندگی کنند، به دلایل مختلف به خصوص بی توجهی متولیان به مطالبات و حق و حقوقشان، به دیوان یا سایر مراجع قضایی مراجعه نکنند و متولیان امر به خصوص دستگاه های اجرایی مسائل این عزیزان را به فوریت رسیدگی کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پیش از این نشست، معاون قضایی دیوان عدالت اداری از واحدهای مسئول رسیدگی به پرونده های قضایی دیوان بازدید کرد و در جریان فرآیند رسیدگی به این پرونده ها قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: درصدد بازگرداندن حس اعتماد و اطمینان در بازنشستگان هستیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تاسیس شده‌اند، گفت: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیرتخصصی است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، عنوان کرد: در کشور، ۱۹ صندوق بازنشستگی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها، صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر است که با احتساب خانواده این افراد ،جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری را شامل می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از این یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حدود یک میلیون نفر بانشسته آموزش و پرورش هستند، حدود ۲۳۰ هزار نفر بازنشستگان وزارت بهداشت و بقیه هم بقیه دستگاه های اجرایی هستند. فلسفه ایجاد صندوق های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان است، ما به علت عدم برنامه ریزی مناسب در طی ۵ دهه گذشته ناترازی در صندوق های بازنشستگی را شاهد هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه مأموریت اول ما در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به معیشت و بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، اظهار کرد: در این حوزه با اجرای طرح بیمه سلامت بخشی از مشکلات ما کم شده و در صندوق هم بحث بیمه تکمیلی را دنبال می کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان در بخش بیمه تکمیلی هزینه شده است.

ترکی با بیان اینکه ماموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است، گفت: بزرگ‌ترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش بینی ما این است که حدود ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اولویت دادن فرزندان بازنشستگان در تامین مسکن توسط دولت، افزود: ما بین کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور ارتباط خوبی برقرار کردیم و در بحث حرفه آموزی جدید نیز در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درامد پایدار تأسیس شده‌اند و سالانه ده درصد از هزینه ها را جبران می‌کند، افزود: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیر تخصصی در آن‌ها است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

آخرین مهلت ثبت‌نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت‌نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری امروز «چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1402» به پایان می‌رسد.

سامانه بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی جهت عضویت، افزایش و انصراف تا پایان ساعت ۱۲ امشب (چهارشنبه، ۳۱ خردادماه 1402) باز بوده و پس از آن امکان افزایش یا انصراف در این سامانه وجود ندارد.

از این رو کلیه بازنشستگان، از کارافتادگان و وظیفه‌بگیران می‌توانند، تا پایان امروز با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به آدرس sabasrm.ir نسبت به ثبت درخواست انصراف یا برقراری بیمه تکمیلی خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

بازنشستگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری با شماره ٢۵٠٠-٠٢١ تماس برقرار کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93373

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر