خبر خوش صندوق بازنشستگی درباره تسهیلات جدید بازنشستگان | نحوه ثبت‌نام بازنشستگان در این برنامه ویژه اعلام شد + لینک ثبت‌نام

صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات تسهیلات و خدمات جدید برای بازنشستگان و مهلت و نحوه ثبت‌نام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در یک برنامه ویژه را اعلام کرد.

خبر خوش صندوق بازنشستگی درباره تسهیلات جدید بازنشستگان | نحوه ثبت‌نام بازنشستگان در این برنامه ویژه اعلام شد + لینک ثبت‌نام

صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات تسهیلات و خدمات جدید برای بازنشستگان را اعلام کرد. مهلت و نحوه ثبت‌نام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در یک برنامه ویژه اعلام شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از خدمات و تسهیلات ویژه برای بازنشستگان این صندوق خبر داد. صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که بازنشستگان علاقه‌مند می‌توانند برای انتخاب بازنشسته برگزیده ثبت‌نام کنند. بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان خردادماه 1402، برای ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و ارسال مستندات مورد نیاز به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیات دستورالعمل جدید صندوق بازنشستگی و پایان کار بازنشستگان اعلام شد

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مهلت ثبت‌نام متقاضیان و تکمیل اطلاعات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در «بانک اطلاعات نخبگان» جهت شرکت در انتخاب بازنشسته نمونه سال ۱۴۰۲، اعلام شد. 

صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات تسهیلات و خدمات جدید برای بازنشستگان و مهلت و نحوه ثبت‌نام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری جهت شرکت در برنامه انتخاب بازنشسته نمونه سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم صندوق بازنشستگی کشوری | بازنشستگان بخوانند

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به در پیش بودن ۲۵ذی الحجه و برگزاری آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، علاقه‌مندان می‌توانند برای انتخاب بازنشسته برگزیده ملی و استانی سال ۱۴۰۲، به صورت اینترنتی در درگاه خدمات الکترونیک صندوق ثبت نام کنند.

مسعود خواست خدایی، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازنشستگان علاقه‌مند می‌توانند با توجه به اینکه سامانه اینترنتی بانک اطلاعات نخبگان در طول سال فعال است، از هم اکنون و تا پایان خردادماه برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات و ارسال مستندات مورد نیاز به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.

به گفته خواست خدایی، فرهیختگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری برای انجام ثبت نام اینترنتی به نشانی sabasrm.ir، «سامانه بانک اطلاعات نخبگان» مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای انتخاب بازنشستگان نمونه ملی و استانی، گفت: بازنشستگان نمونه بر اساس شش محور «ایثار و فداکاری»، «علوم، آموزش و پژوهش»، «فرهنگ و هنر»، «کارآفرینی و ایجاد اشتغال»، «فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه» و «فعالیت‌های ورزشی و تندرستی» و در هر محور یک نفر به عنوان برگزیده ملی و استانی انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان و تکمیل اطلاعات در «بانک اطلاعات نخبگان» جهت شرکت در انتخاب بازنشسته نمونه سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۳۱ خردادماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، هجدهمین دوره بزرگداشت «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» با هدف ارج نهادن به سالها تلاش صادقانه و تجارب ارزشمند بازنشستگان و فرهیختگان صندوق بازنشستگی کشوری، ایجاد حس خودباوری، نشاط و امید اجتماعی در جامعه، از سوی این صندوق روز ۲۲ تیرماه سال جاری همزمان در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

توسعه خدمات گردشگری برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی نشست‌های تخصصی توسعه خدمات گردشگری بازنشستگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان محلات در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بررسی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان بازدیدی از این محل و مجتمع‌های ایرانگردی و جهانگردی محلات داشتیم و مسائل و مشکلات و چالش‌هایی را که در زمینه فعالیت‌های آنان وجود دارد، بررسی کردیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: اگرچه در خانه امید شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است اما با توجه به اینکه کاربری این خانه‌های امید دقیقا شفاف نیست و طبق دستورالعملی که در گذشته ابلاغ شده است، هنوز هم با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که جمع‌بندی خواهد شد.

صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در بخش توسعه و تکمیل خدمات این مرکز می‌توان اقداماتی از جمله استقرار پزشک مقیم در جهت ارتقای بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان انجام داد و در کنار آن، توسعه حوزه‌های فرهنگی و ورزشی است تا بازنشستگان این شهرستان بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

او تصریح کرد: فلسفه ارائه خدمات صندوق بازنشستگی به بازنشستگان کشور تامین معیشت، پرداخت حقوق و مستمری است. در قانون بودجه سنواتی گذشته بحث همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان مطرح بود که تا سال ۱۴۰۰ تقریباً محقق شد و از سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستور کار دولت قرار گرفت و دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف رقمی را به این منظور اختصاص داد که امیدواریم بتوانیم در شش ماهه اول سال آن را محقق کنیم.

ترکی تاکید کرد: خدماتی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در سطح کشور وجود دارد که در حوزه نظام تامین اجتماعی و بیمه این افراد است و امسال تلاش کردیم تا تغییراتی را نسبت به قراردادهای پیشین داشته باشیم و بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل و شیوه به این افراد ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکی از مباحث اصلی حوزه بهداشت و سلامت، بحث پیشگیری است که در این زمینه در حوزه ورزشی برنامه‌های خوبی در سطح کشور وجود دارد. در حوزه مراکز سیاحتی پیگیری‌هایی انجام شد و در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌های خوبی را در زمینه گردشگری برای این افراد خواهیم داشت.

ترکی ادامه داد: مبنای کار ما این خواهد بود که در تمام مراکز ایرانگردی و جهانگردی برای اولین استفاده این افراد، تخفیف ویژه و بالای ۹۰ درصد را داشته باشیم و برای دفعات دوم و سوم نیز، تخفیفات ویژه‌ای را برای مسافرت در نظر گرفته‌ایم و بتوانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی با همکاری کانون‌های بازنشستگان استان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی استانی بتوانیم خدماتی را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: یکی از بخش‌های خدمات رفاهی، تامین منابع مالی جهت اعطای تسهیلات به بازنشستگان است. سقف وام ضروری در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ میلیون تومان بود که امسال با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های بانک عامل، این رقم با افزایش دو برابری به حدود ۳۰ میلیون تومان رسید و تغییراتی در زمینه نحوه قرعه‌کشی و نوبت تخصیص وام صورت گرفت.

او افزود: پیش از این، قرعه‌کشی یک بار در سال انجام می‌شد اما در سال جاری با توجه به افزایش سقف تسهیلات، قرعه‌کشی به صورت ماهانه و ۱۲ بار در طول سال انجام می‌شود و بازنشستگان شانس شرکت در تمام قرعه‌کشی‌ها را دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: در بخش وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد و در بحث تامین جهیزیه فرزندان بازنشستگان نیز برنامه‌هایی وجود دارد که در سال جاری اجرا خواهد شد.

استقرار پزشک عمومی، دندانپزشک، امکانات آب درمانی و تجهیز سالن ورزشی کانون بازنشستگان محلات از مواردی بود که در این سفر دستور پیگیری آن داده شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در ابتدای سفر به محلات، ضمن حضور در مجتمع جهانگردی آبگرم، از امکانات این محل دیدن کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89999

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر