تصمیم جدید دولت برای تعطیلی شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها

برنامه جدید دولت برای کاهش ساعت کاری و تعطیلی رسمی شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها در ایران اعلام شد.

تصمیم جدید دولت برای تعطیلی شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها

تعطیلی شنبه‌ها منتفی شد؟ پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها به جای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده بود. جزئیات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌‌ها اعلام شد. دولت درصدد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به جای تعطیلی شنبه‌ها است، اما نمایندگان مجلس با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستند. در صورت تعطیلی شنبه‌ها، یک روز از تعطیلات ما هماهنگ با الگوی جهانی است و با تعطیلی شنبه‌ها، ارتباطات تجاری ما برای چهار روز با بازارهای جهانی قطع نمی‌شود. 

قرار است تغییراتی در مصوبه تعیین ساعات کاری دولت ایجاد شود. ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در حالی تغییر کرده است که مشکلاتی را برای کارمندان به همراه داشته است. جزئیات جدید در خصوص کاهش ساعت کاری و تغییر ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی و ساعت کاری جدید اعلام شد. تصمیمات جدید دولت و مجلس برای کاهش ساعت کاری و تعطیلی شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها در ایران اعلام شد. 

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره تعطیلی شنبه‌ها گفت: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه گرفته نشده است، بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد.

میثم لطیفی افزود: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: ساعت کاری کارکنان دولت که از ۴۴ به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کرده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما بررسی کرده‌ایم و بهره‌وری هم نشان داده است که اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93356

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر