اخبار جنجالی و ترسناک از کرج | در کرج چه خبر است؟ + فیلم

در چند روز اخیر، کرج درگیر حوادث بسیاری شده است و اخبار نگران‌کننده‌ای از حوادث تلخ در این شهر به گوش می‌رسد.

اخبار جنجالی و ترسناک از کرج | در کرج چه خبر است؟ + فیلم

کرج در چند روز اخیر درگیر حوادث بسیاری بوده است. سیل در کرج، سایر شهرستان‌های استان البرز و چالوس منجر به قطعی آب و برق گسترده در تهران و کرج شده است. علاوه بر این، اخبار مربوط به مسمومیت‌ها و جان‌باختگان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در کرج بسیار خبرساز و نگران‌کننده شده است. تعداد جان‌باختگان و مسموم‌شدگان مصرف مشروبات الکی مرگ‌آور در کرج افزایش یافته است. دادستان البرز نیز از فروش داروهای غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع دارو به صورت عمده در داروخانه‌ها، پزشکان، عطاری‌های کرج خبر داد. همچنین آمار شیوع طاعون در البرز و کرج رو به افزایش است و نگران‌کننده شده است.

بیشتر بخوانید: پای دایناسورها به کرج و البرز باز شد!

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص مسمومیت‌ها و جان‌باختگان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در کرج، فروش داروهای غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع دارو به صورت عمده در داروخانه‌ها، پزشکان، عطاری‌های کرج و سایر اخبار حوادث کرج را در عرشه آنلاین بخوانید.

کرج

جزئیات جدید و تکان‌دهنده‌ای از پشت پرده مسمومیت‌ها بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کرج اعلام شد. تعداد جان‌باختگان و مسموم‌شدگان مشروبات الکلی تقلبی در کرج همچنان در حال افزایش است. تا عصر روز شنبه، «27 خرداد ماه 1402»، تعداد مسموم‌شدگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کرج به ۱۲۰ نفر رسیده است. مصرف مشروبات الکلی در کرج، 14 کشته و ۲ مرگ مغزی برجا گذاشته است. سه نفر نیز اینتوبه (لوله گذاری برای تنفس) شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و فرمانده انتظامی البرز آخرین اخبار، جزئیات و تعداد جان‌باختگان و مسموم‌شدگان مصرف مشروبات الکلی در کرج را اعلام کردند.

جزئیات جنجالی از مسمومیت مشروبات الکلی در کرج

رئیس کل دادگستری البرز جزییات مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در شهرستان کرج در این استان را تشریح کرد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری استان البرز، اظهار کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر مسمومیت و فوت به واسطه مصرف مشروبات الکلی در کرج، بلافاصله دستورات مقتضی جهت تشکیل پرونده قضایی، بررسی فوری، شناسایی و بازداشت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به پلیس صادر شد.

او افزود: طی بازجویی از اولیای دم متوفیان و تحقیقات میدانی، سه نفر از توزیع کنندگان مشروبات شناسایی و دستگیر شدند و از طریق آن‌ها فروشندگان عمده الکل‌های صنعتی نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد به فروش رسیده است.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: هم اکنون تحقیقات از ۶ متهم و اولیای دم در حال انجام است. براساس آخرین آمار تاریخ فوت افرادی که بر اثر مصرف مشروبات مورد اشاره فوت کرده‌اند در چند روز گذشته بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: الکل از یک کارخانه شهر اشتهارد که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سهمیه الکل دارند به صورت غیرقانونی تهیه شده و معمولا با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است.

فاضلی هریکندی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری البرز تاکید کرد: متهمان از سوی بازپرس دادسرای جنایی و جرایم خاص دادسرای کرج بازداشت شدند و با دستور بازپرس تحقیقات تکمیلی از جمله جهت شناسایی مالک کارخانه که الکل از آنجا خارج شده ادامه دارد. عرضه الکل از سوی شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی خلاف مقررات و عرضه خارج از شبکه بوده است.

آخرین آمار جان‌باختگان مصرف مشروبات الکلی مسموم در کرج

تعداد مسموم‌شدگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کرج به ۱۲۰ نفر رسید. 

فرمانده انتظامی البرز گفت: ۱۴ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی مسموم در استان جان باختند و ۱۲۰ نفر دیگر دچار مسمومیت شده‌اند.

سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: بعد از اینکه از توزیع مشروبات الکلی مسموم در این استان مطلع شدیم، یک تیم برای بررسی این موضوع در پلیس تشکیل شد تا موضوع را به صورت ویژه بررسی کند.

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بر اثر مصرف این مشروبات الکلی ۱۴ نفر در استان فوت کرده‌اند و 120 نفر هم مسموم شده‌اند.‌

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: تیم ویژه پیگیری موضوع با کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به کشف سرنخ‌هایی شد و سه نفر از عاملان توزیع مشروبات الکلی که فرار از استان را داشتند بازداشت کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز تاکید کرد: بعد از بازجویی از متهمان مشخص شد که متهمان به طور غیرقانونی الکل‌های صنعتی فاسد را از یک کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دریافت کرده و بعد از تولید مشروب آنها را می‌فروختند.

هداوند گفت: در بازرسی میدانی صورت گرفته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل صنعتی از این کارخانه کشف شد و با دستور قضائی کارخانه را پلمب کردیم.

فرمانده انتظامی استان البرز متذکر شد: سه نفر نیز در زمینه فروش الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه که برای تولید مشروبات الکلی مسموم استفاده شده بود بازداشت شدند.

آخرین وضعیت قربانیان مصرف مشروبات الکلی در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: 14 نفر به علت مصرف مشروبات الکلی در کرج و شدت مسمومیت جان باختند و دو نفر هم دچار مرگ مغزی شده‌اند؛ سه نفر اینتوبه (لوله‌گذاری برای تنفس) شده‌اند.

بیشتر بخوانید: خطر هولناک در کمین ساکنان کرج و البرز | طاعون آمد

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور در بیمارستان کوثر از نزدیک وضعیت بیماران بستری شده بر اثر مسمومیت (متانول) مشروبات الکلی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: اثر مصرف مشروبات الکلی طی دو روز گذشته در این استان ۹۹ نفر با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: ۱۴ نفر به علت شدت مسمومیت و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، فوت کردند و دو نفر هم دچار مرگ مغزی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: روند درمانی برای دیگر بیماران از جمله دیالیز در حال انجام است.

تشکیل پرونده قضایی برای موضوع مشروبات الکلی مرگ‌آور در کرج

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به جان باختن تعدادی از افراد در کرج به علت مصرف مشروبات الکلی گفت: برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده است.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز در خصوص جزئیات فوت چند نفر براثر مصرف مشروبات الکلی در کرج اظهار کرد: در روزهای گذشته ۸۸ نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در نقاط مختلف شهرستان کرج مسموم و ۱۴ نفر نیز فوت کردند که در بیمارستان‌های کوثر، البرز، رجایی و کسری بستری بودند.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: در این رابطه برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضائی تشکیل شده است.

توزیع و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز در داروخانه‌ها، پزشکان، عطاری‌های کرج

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام کرد: متخلف دارویی در شهرستان البرز شناسایی و دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از شناسایی و دستگیری یک متخلف دارویی و کشف و ضبط ۷۰ کیلوگرم داروی غیرمجاز خبر داد.

حجت الاسلام محمد تقی زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اظهار کرد: حسب گزارش ضابطین قضایی، فردی در شهر الوند اقدام به خرید داروهای غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع دارو به صورت عمده کرده و در بین داروخانه‌ها، پزشکان، عطاری‌ها و… عرضه می‌کرده است؛ که در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای شهرستان تشکیل و متهم موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز افزود: در این خصوص دستورات قضائی لازم صادر و این متهم شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از منزل و محل کار این فرد مقدار ۷۰ کیلوگرم انواع شربت و قرص غیرمجاز و ممنوعه به میزان حدود هشتصد میلیون تومان کشف شد.

دادستان عموم و انقلاب شهرستان البرز ابراز کرد: همچنین در بازرسی به عمل آمده مقدار ۱۴۰ لیتر انواع مشروبات الکلی متعلق به متهم نیز کشف و ضبط شد.

تقی‌زاده بیان کرد: این متهم در این حوزه دارای سابقه کیفری تعلیقی است و در این پرونده به دلیل عجز از تودیع تأمین کیفری روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در پایان تاکید کرد: تحقیقات در خصوص سایر اقدامات غیرقانونی این فرد و شناسایی اشخاص مرتبط که اقدام به خرید و فروش این حجم داروی غیرمجاز می نموده، ادامه دارد و قطعاً با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کرج

شیوع طاعون در البرز و کرج

شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز و کرج موجب نگرانی مردم و کارشناسان محیط زیست شده است.

هر ساله طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرج و البرز شیوع می‌یابد و متاسفانه، آمار صحیحی از واکسیناسیون دام‌ها برای جلوگیری از ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک ارائه نمی‌شود.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: طی هفت سال گذشته به دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیش از هزار رأس از کل و بزهای استان تلف شده‌اند؛ این در حالی است که گاه برای حفاظت از یک رأس از آنها محیط بانی شهید شده است.

مجید درگی، مدیرکل محیط زیست البرز  با اشاره به اینکه البرز دارای دو منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع است، اظهار کرد: دو منطقه حفاظت شده رودخانه کرج و البرز جنوبی با ۶۴ هزار هکتار وسعت، ۱۲ درصد مساحت استان را تشکیل داده است.

او ادامه داد: تا کنون ۴۸ گونه پستاندار، ۱۵۶ گونه پرنده، ۱۵۶ گونه پرنده و ۲۶ گونه خزنده در البرز شناسایی شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز  توضیح داد: کل و بز، قوچ و میش، گراز، عقاب طلایی و سیاه گوش از جمله شاخص ترین گونه‌های حیات وحش استان هستند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته گونه کل و بز استان به واسطه شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک مورد خطر قرار گرفته‌اند، افزود: طی هفت سال گذشته به دلیل شیوع این بیماری بیش از هزار رأس از کل و بزهای استان تلف شده‌اند  این در حالی است که گاه برای حفاظت از یک رأس از آنها محیط بانی شهید شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز  با اشاره به اینکه عمده دلیل شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک ورود دام‌های اهلی و واکسینه نشده به عرصه های طبیعی است، گفت: در پروتکل‌های دامپزشکی واکسیناسیون ۷۵ درصد گله ایمنی لازم را ایجاد می‌کند و لازم نیست تک تک دام‌ها واکسینه شوند.

او اظهار کرد: در شهرستان طالقان ۸۵  هزار رأس دام غیر از دام‌های عبوری وجود دارد که در برنامه واکسیناسیون دامپزشکی باید بین ۵۵ تا ۶۰ هزار رأس آنها واکسینه شوند.

مدیرکل محیط زیست البرز ادامه داد: مشکل محیط زیست با ۲۵ هزار رأسی است که در برنامه واکسیناسیون قرار ندارند به دلیل تداخلی که با حیات وحش دارند خطر آفرین هستند.

مدیرکل محیط زیست البرز  تاکید کرد: با این اوصاف باید پوشش واکسن در خصوص این بیماری را به صد درصد رساند تا از ابتلای حیات وحش به این بیماری جلوگیری کنیم.

مدیرکل محیط زیست البرز  گفت: در کنار این اقدام، منابع طبیعی هم باید از ورود دام‌های غیرمجاز به عرصه‌های طبیعی جلوگیری کند تا شاهد وقوع چنین تجربه‌های تلخی در حیات وحش نباشیم.

خبرنگار: فرزانه هاشمیان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92611

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر