هشدار جدی درباره طوفان، سیل و تندباد خطرناک از ساعتی دیگر در تهران و کرج | در خانه بمانید!

سازمان هواشناسی چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل، تندباد و طوفان در تهران و البرز صادر کرد و به شهروندان هشدار داد که هشدارها را جدی بگیرند. تهران و البرز از امروز طوفانی می‌شود با توجه به وقوع سیل باران‌های سیل‌آسا، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

هشدار جدی درباره طوفان، سیل و تندباد خطرناک از ساعتی دیگر در تهران و کرج | در خانه بمانید!

هواشناسی با صدور هشدار وقوع طوفان خیلی شدید، از تداوم ناپایداری‌های جوی در چند استان از جمله تهران و البرز خبر داد. هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طوفان در تهران و البرز هشدار داد. سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جوی به شهروندان تهران و البرز هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان تهرانی هشدار داد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تهران و البرز از امروز طوفانی می‌شود و با توجه به وقوع سیل باران‌های سیل‌آسا، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: از تردد در تهران و کرج خودداری کنید

سازمان هواشناسی چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل، تندباد و طوفان در تهران و البرز صادر کرد و به شهروندان هشدار داد که هشدارها را جدی بگیرند. 

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر و سقوط سنگ

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی،‌ رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ از یکشنبه تا دوشنبه ( ۲۱ تا ۲۲ خرداد) به‌ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی وقوع رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ در ارتفاعات و نقاط مستعد، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای درون و برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع به خاطر صاعقه، استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار طوفان و سیل هواشناسی برای البرز

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب‌ها وجود دارد.

آرش بهارونداحمدی، مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است.

هشدار هواشناسی

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: با توجه به ماهیت تندری و محلی آن روز یکشنبه وزش باد لحظه‌ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق به ویژه ساعات بعد از ظهر و غروب در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز متذکر شد: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن درختان و در نواحی کوهستانی ریزش سنگ وجود دارد.

هشدار هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل، رعدوبرق وطوفان در تهران و البرز

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در نقاطی از اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و کرمان رشد ابر و رگبار پراکنده در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

شدت بارش‌ها امروز در شمال آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خواهد بود و در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما آغاز می‌شود.

اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی برای تهران و البرز

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی برای برخی مناطق از سیلابی شدن رودخانه‌ها،آب‌گرفتگی گسترده، برخورد صاعقه و اختلال در سفرهای بین‌شهری خبر داد. 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران، سمنان و برخی مناطق نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است. اوایل شب نیز در شمال آذربایجان غربی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی است. فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های اصفهان، شمال فارس،‌ غرب یزد و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار روی می‌دهد ضمن این‌که با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

در این روز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش شدت خواهد داشت. یکشنبه آینده این وضعیت در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.

همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.دوشنبه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق استان‌های البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات شمال فارس و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

سه‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی، زنجان، دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و مازندران بارش پراکنده روی می‌دهد.

طی 3 روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. امروز  دریای خزر و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹: ارتفاعات شمال البرز، ارتفاعات شمال و شمال شرق تهران، غرب گلستان، شرق و شمال سمنان، مناطق مرکزی شمالی و شمال غرب کرمان، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی خراسان رضوی.

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۰: خراسان شمالی، نیمه شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱: اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91387

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر