هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک از ساعتی دیگر

رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران طی امروز (۱۹ خرداد) از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی پرهیز 

هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک از ساعتی دیگر

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل و طوفان در چند استان کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طوفان شدید گرمسیری امروز وارد کشور می‌شود. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، درباره بارش باران‌های سیل‌آسا، تندباد لحظه‌ای، طوفان و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. 

رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران طی امروز (۱۹ خرداد) از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی پرهیز 

پدرام قودجانی گفت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با توجه به هشدار نارنجی صادر شده طی امروز (۱۹ خرداد) به ویژه ساعات صبح تا عصر با تشدید ناپایداری‌ محلی و رشد ابرهای همرفتی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نواحی مستعد نیمه شمالی استان تهران، به ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

وی گفت: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در سفرهای بین شهری ، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره ، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست ها و آمادگی دستگاه های امداد رسان از جمله مواردی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد

احتمال بارش تگرگ طی امروز در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا:

برای امروز در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران، سمنان و برخی مناطق در نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود

هشدار قرمز در پایتخت/ تهرانی ها مراقب باشند​

شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی برای پایتخت، اعلام کرد: تهرانی ها مراقب سیلاب های احتمالی باشید.

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی ، رعد و برق، تگرگ، و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران طی امروز پنجشنبه 18 خردادماه هشدار داد و اعلام کرد که تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع و شهروندان باید مراقب باشند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: "با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار قرمز رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه 18 خرداد در استان‌های تهران و البرز، رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.

شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‌سیلاب احتمالی در حالت آماده باش بوده و اطلاع رسانی‌های مکرر این ‌شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

هشدار احتمال وقوع ‌سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها ، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز توجه جدی به هشدارهای دستگاه‌های اجرایی مربوطه، رسانه‌ها و مسئولان و مأموران باید مورد توجه جدی شهروندان قرار بگیرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91162

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر