خبر فوری آموزش و پرورش استان قم

مهلت فعالیت پایگاه‌های سنجش دانش‌آموزان و نوآموزان تا ۲۶ خردادماه تمدید شد.

خبر فوری آموزش و پرورش استان قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: مهلت فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان تا ۲۶ خردادماه تمدید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، عنوان کرد: فرآیند سنجش آمادگی تحصیلی از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا بیست و ششم خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، ضمن اشاره به تفاوت ثبت نام امسال مدارس در مقطع اول ابتدایی، از تمدید مهلت سنجش نوآموزان خبرداد و بیان کرد: فرآیند سنجش آمادگی تحصیلی هر ساله در تابستان انجام می‌شد، اما امسال فرآیند سنجش از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و تا دهم خردادماه سال جاری درنظر گرفته شد؛ البته این مهلت تا ۲۶ خردادماه تمدید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها فرآیند سنجش دانش آموزان خود را انجام دادند، تصریح کرد: تقاضا داریم خانواده هایی که هنوز برای انجام سنجش آمادگی تحصیلی فرزندان خود اقدامی نکردند در اسرع وقت به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند؛ زیرا مهلت فعالیت پایگاه‌های سنجش که دهم خردادماه در نظر گرفته شده بود، تا بیست و ششم خردادماه تمدید شد.

رحیمی ادامه داد: خانواده ها تا ۲۶ خرداد فرصت دارند در سامانه سنجش سیرت (سامانه یکپارچه رشد و تربیت) ثبت نام و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و نتیجه سنجش را برای ثبت نام دانش آموز خود به مدرسه ارائه و ثبت نام را قطعی کنند.

با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از ۱ تیرماه آغاز می شود، یادآور شد: برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه؛ پایه دوم تا ششم مقطع ابتدایی، پایه هشتم و نهم متوسطه اول، و یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم به جز موارد تغییر محل سکونت و جابه جایی، عموما نیازی به مراجعه حضوری اولیا نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: در مدارس دولتی شامل مدارس عادی، هیات امنایی دریافت هرگونه وجه به جز بیمه حوادث دانش آموزی و هزینه کتب درسی ممنوع است؛ جذب مشارکت‌های داوطلبانه مرمی نیز باید پس از شروع سال تحصیلی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان ضمن تشکر از مشارکت اولیا، تقاضا کرد در اسرع وقت نسبت به ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش کتب درسی اقدام نمایند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88565

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر