جزئیات واگذاری سهام به بازنشستگان و طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان | سوپراپلیکیشن ویژه فرهنگیان راه‌اندازی شد

جزئیات واگذاری سهام به بازنشستگان، راه‌اندازی سوپراپلیکیشن ویژه فرهنگیان و طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.

جزئیات واگذاری سهام به بازنشستگان و طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان | سوپراپلیکیشن ویژه فرهنگیان راه‌اندازی شد

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به فرهنگیان و بازنشستگان در قالب طرح ارزش مالکانه واگذار می‌شود. جزئیات واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان، راه‌اندازی سوپراپلیکیشن ویژه فرهنگیان و طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد. نحوه واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان مطابق مدل‌ها و فرمول‌های مالی احصا و مجموع ارزش‌ها شامل ارزش روز دارایی، آورده دولت، سهم الشرکه فرهنگیان و سود سنواتی به یک میلیون و ۶٠٠ هزار فرهنگی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش درباره واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان و بازنشستگان | تکلیف پرتفوی بیمه معلم مشخص شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام این خبر که به یمن ولادت حضرت معصومه (س)، فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به معنای تخصیص تدریجی مالکیت اجزایی از دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته و آنها که به هرنحوی از عضویت صندوق خارج شده‌اند، آغاز می‌شود، گفت: مشاهده صورت وضعیت ارزش مالکانه اعضا نیز از طریق سایت و سوپر اپلیکشن موسسه امکان‌پذیر خواهد بود.

حمیدرضا نجف‌پور کردی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه که در اردوگاه دانش آموزی باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز صندوق ذخیره فرهنگیان نقطه عطفی را تجربه می‌کند که حاصل عقلانیت سازمانی و حمایت‌های درون و برون سازمانی است، گفت: یکی از مطالبات به‌حق اعضای صندوق از دیرباز، محاسبه و اعطای ارزش افزوده دارایی‌های صندوق یا همان ارزش مالکانه بوده است.

او افزود: در دوره‌های قبلی اقداماتی انجام شده بود اما به دلیل پیچیدگی‌های کار، منتج به نتیجه نشده بود. در این دوره، روی مدل‌های گوناگون ارزش مالکانه کار و در نهایت مدل نهایی احصاء شد و عملیات اجرایی در دستورکار قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تصویر نازیبایی به علت اتفاقات نامبارک از صندوق ایجاد شده و هرچه تلاش می‌کنیم این اعتماد را برگرداندیم با سختی‌هایی همراه است گفت: تعیین، تقویم، تخصیص و تحویل ارزش مالکانه مراحل مختلفی هستند که هرکدام دارای ابعاد گسترده‌ای هستند و زیرساخت‌های لازم در هرکدام فراهم شد.

نجف پور اعلام کرد که امروز به یمن ولادت حضرت معصومه (س)، فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به معنای تخصیص تدریجی مالکیت اجزایی از دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته و آنها که به هرنحوی از عضویت صندوق خارج شده‌اند، آغاز می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: به تدریج نسبت سهم یک عضو از اعضای صندوق به کل اعضاء مشخص شده و بعد از رونمایی امروز، جزئیات را در سایت‌های موسسه و سوپر اپلیکشن اطلاع رسانی می‌کنیم و هر عضو از این مسیر صورت وضعیت ارزش مالکانه خود را مشاهده می‌کند. به تدریج تک تک شرکت‌ها با هماهنگی سازمان بورس و بعد از تخصیص، تحویل سهام را نیز انجام خواهیم داد.

واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، واگذاری سهام در روز ولادت حضرت معصومه (س)، ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و اطلاع رسانی لازم به فرهنگیان درباره جزئیات سهام دریافتی انجام می‌شود.

حمیدرضا نجف‌پور کردی، به برخی سوالات و ابهامات موجود پاسخ داده است:

*علت تاخیر در اجرای طرح ارزش مالکانه چه بود؟

در اساسنامه صندوق آمده بود که اعضا باید علاوه بر وجوه دریافتی از محل سود و...، از ارزش روز دارایی‌هایی صندوق بهره‌مند شود. این مهم به یکی از مطالبات به حق سنواتی فرهنگیان تبدیل شده بود. برای تحقق این مطالبه ۱۲ ساله در دوره‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شد، اما پیچیدگی‌ها و ریسک‌های بسیاری داشت و اجرای آن چالش‌های بسیاری به همراه داشت.

در نهایت از نظرات نخبگان بازار سرمایه استفاده و کارگروه علمی تشکیل دادیم. به ۱۰ مدل علمی رسیدیم و سرانجام به یک روش ترکیبی رسیدیم که اجرای آن طبق هدفگذاری تا دو سال طول می‌کشید، با این‌حال در کمتر از شش ماه، گام مهمی در اجرای طرح برداشتیم و به مرحله عملیاتی رسیدیم.

*چه مولفه‌هایی در تعیین سهم هر عضو صندوق دخیل است؟

سال گذشته وعده داده بودیم فاز اول طرح در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود که اکنون محقق شده است. در فاز اول، عملیات مالی ۲۷ سال گذشته صندوق برای تمام اعضا اجرایی شد. تمام اطلاعات موجود در سامانه‌ها بازمهندسی شده‌اند و تابعی از ارزش وجوه هر معلم نزد صندوق به دست آمده و در قالب فرمول‌های مدیریت مالی، سهم هر معلم از دارایی‌ها مشخص شد.

مدت عضویت هر معلم در صندوق، مدت ماندگاری او، میزان سود مترتبه فعالیت‌های اقتصادی بر وجوه او و میزان واریزی‌های دولت برای او همگی در تعیین این سهم اثرگذار بودند.

*آیا همه اعضای صندوق ذخیره از این ماه سهام دریافت می‌کنند؟ 

به طور کلی یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول این طرح هستند. صندوق ذخیره فرهنگیان چهار هولدینگ و تعداد کثیری شرکت دارد که همگی باید شفاف سازی و تعیین تکلیف می‌شدند. پس از احصای ارزش واقعی هر شرکت و هولدینگ، سهم هر معلم را به وی تخصیص می‌دهیم. بنابراین برای تخصیص سهم به هرمعلم، اقدامات لازم انجام و تمام شرکت‌ها در مسیر بورسی شدن قرار دارند.

بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند ارزش مالکانه را دریافت و سهامدار می‌شوند.

ارزش روز دارایی‌های صندوق ۷۰ هزار میلیارد تومان است که اگر بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تقسیم کنیم به طور تقریبی و میانگین حدود ۴۰ میلیون تومان می‌شود و این عدد تقریبی به تدریج با بورسی شدن شرکت‌ها در قالب سهام به افراد واگذار می‌شود.

*سهام چه شرکت‌هایی را به فرهنگیان واگذار می‌کنید و سهم هر عضو چقدر است؟

در گام اول سهام شرکت‌های بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک که بورسی هستند به این ۸۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. در مرحله اول به طور متوسط به هر فرد یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم اختصاص می‌دهیم و سهام برحسب مولفه‌های ذکر شده متفاوت هستند.

*روند واگذاری سهام به شاغلان چگونه است؟

سهام شاغلان در صندوق ذخیره و در زمان بازنشستگی به آنها اعطاء می‌شود.

*روند واگذاری سهام در هر مرحله از بورسی شدن شرکت‌ها چگونه است؟

هر فرهنگی عضو صندوق در هر مرحله از واگذاری از هر شرکتی، به نسبتی از دارایی‌ها برخوردار می‌شود. بنابراین اینطور نیست که یک دارایی جذاب و سودآور به یک گروه خاص اعطا شود بلکه در هرمرحله از واگذاری، سهام به همه اعضا واگذار می‌شود.

*تکلیف آنها که هنوز کد بورسی دریافت نکردند چه می‌شود؟

تاکنون بیش از دو سوم اعضا کدبورسی دریافت کرده‌اند. برای آنها که کدبورسی ندارند از سوی سازمان بورس مهلتی تعیین شده تا سهام آنها ذخیره و بعد از دریافت کد بورسی تخصیص یابد.

*نحوه مدیریت سهام اعضا چگونه است؟ این سهام بلوکه نمی‌شود؟

مدیریت سهم بر عهده خود اعضاست و ما سهام را حبس نمی‌کنیم. خودشان مخیر هستند و می‌توانند هرطور مایل بودند سهامشان را مدیریت کنند. البته برای آموزش مدیریت سهام به اعضا برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم، اطلاعات لازم در پرتال صندوق نیز قرار داده شده است.

طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان 

بر اساس طرح ارزش مالکانه بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از خرداد سال جاری به اعضای بازنشسته واگذار می‌گردد.

ارزش مالکانه جزو مطالبات سنواتی و به حق یک میلیون و ششصد هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته عضو صندوق در۱۲ سال گذشته بوده  که با استعانت از خداوند متعال، الهام از تفکرات بسیجی و مدیریت جهادی و حمایت‌ مسئولین محترم و تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی مدیران و کارکنان موسسه، به ثمر رسید.

بر اساس این طرح مالکیت بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از خرداد سال جاری به صورت تدریجی به اعضای بازنشسته واگذار می‌گردد.

این مراسم با حضور مهمان ویژه، سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش، مسئولان محترم دولت انقلابی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مدیران ارشد صنعت بانکی و بازار سرمایه و سازمان‌های اقتصادی، اعضای هیات‌امنا و هیات‌مدیره موسسه، مدیران‌عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و منتخبان فرهنگیان سراسرکشور در اردوگاه شهید باهنر تهران واقع در نیاوران برگزار خواهد شد.

اهداف اصلی این آیین شامل اعلام رسمی و رسانه‌ای اجرای طرح ارزش مالکانه، تبیین و تشریح کلیات فرآیند مدل‌سازی و محاسباتی و سازوکارهای اجرایی و کنترلی طرح و همچنین تشریح برنامه‌های اجرایی جهت تداوم اجرای طرح ارزش مالکانه است.

سوپر اپلیکیشن ویژه فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای تسهیل خدمات رسانی به فرهنگیان در بستر فضای مجازی زیر ساخت سوپر اپلیکیشن ویژه فرهنگیان را ایجاد کرده‌ایم.

حمیدرضا نجف‌پورکردی، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در برنامه سوپر اپلیکیشن ویژه فرهنگیان بیشتر خدمات دولت هوشمند، خلافی ماشین، گردشگری و رفاهی، بیمه، بانک و... به معلمان ارائه می‌شود. پیش از این خدمات بانک و بیمه به صورت اینترنتی به معلمان ارائه نمی‌شد اما با ایجاد و توسعه این برنامه، خدمات بانکی و بیمه‌‌ای نیز به صورت مجازی به آن‌ها ارائه می‌شود. 

او ادامه داد: برای تسهیل خدمات‌رسانی به فرهنگیان در بستر مجازی زیر ساخت سوپر اپلیکیشن ویژه فرهنگیان را ایجاد کرده‌ایم که تمام خدماتی به صورت اینترنتی به معلمان ارائه می‌شود.

نجف‌پور اعلام کرد: معلمان در حال حاضر می‌توانند از این برنامه استفاده کنند؛ البته رونمایی اصلی آن ۳۱ اردیبهشت ماه 1402 است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: شرکت بیمه معلم خصوصی است و سهم قابل توجهی از آن برای معلمان است. در همین راستا تمام معلمان می‌توانند از بیمه معلم بهره ببرند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ما درصدد هستیم تمام معلمانی که هنوز عضو بیمه معلم نشدند را به سمت عضویت این بیمه سوق داده تا بتوانند از خدمات بیمه همچون بیمه ماشین، بیمه زندگی و بیمه خانه بهره‌مند شوند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88068

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        نمایندگان همین مجلس در زمان دولت قبلی در مجلس و از تریبون مجلس گفتند فرهنگیان بازنشسته حداقل چهل صد میلیون تا هفتصد مبایون سهام دارند
        ما هر سال حداقل تا قبل سال ۹۷که پول ریال ارزش داشت حداقل سالی پول دو تا موتور سیکلت به حساب سندوق دخیره ریختیم
        از سال ۷۴تا سال ۹۷ سالی به نرخ روز پول چهارتا سکه و یا پول دو موتور سیکلت حداقل به صتدوق ریختیم تا سال ۹۷ که پول ارزش داشت
        میخواهید واریزیمعلم از سار ۷۴تا سال ۹۷ با قیمت سکه و موتور سیکلت حساب کنید
        مثلا واریزی یک سال معلمدر سال ۷۵ و تبدیل ان به سکه یا موتور سیکلت در سال ۷۵.و همینطور واریزی معام در سال مثلا ۸۰ و قیمت سکه یا موتور سیکلت در سال ۸۰

        معلمها میلیاردی حق و حقوق دارند
        اگر خرابکاری شده باید تمام هیت امنا تا هیت مدیره در این۲۷سال پاسخگو باشند

        این پواهای هنگفت قرار بوده مشکلات معیشتی معلمان بازنشیته را حل کند زا جیب سوداگران و ولالان. و رانت خواران و .باندها
        قیامتی هم هست
        اخرتی هم هیت
        حرف حق بزنید
        تحقیق درست کنید
        صندوق دخیره فرهنگیان بزرگترین حق ناس دولتمردان و هیت امنا هیت مدیره در این ۲۷سال گدشته بوده


        ما تا سال ۹۷ که ریال ارزش داشت هررسال پول دو تا موتور سیکلت به حساب صندوق ریختیم ان وقت شما میگید پول چهارتا تایر یک موتور سبکلت طلب کارید ؟؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        اگر آموزش وپرورش سال ۷۴ به جای صتدوق ذخیره با یک بانک قرارداد بسته بود و واریزی ماهانه معلمان در یک حساب خوابیده بود الان هررمعلم با سود سالانه ان که هر ماه اضافه میشده حداقل باید دو میلبارد تومان به نرخ روز از بانک اصل و سود اسلامی تازه نه سود ربا الان دومیلیارد تومان می‌گرفتند

      • ناشناس

        اگر آموزش وپرورش سال ۷۴ به جای صتدوق ذخیره با یک بانک قرارداد بسته بود و واریزی ماهانه معلمان در یک حساب خوابیده بود الان هررمعلم با سود سالانه ان که هر ماه اضافه میشده حداقل باید دو میلبارد تومان به نرخ روز از بانک اصل و سود اسلامی تازه نه سود ربا الان دومیلیارد تومان می‌گرفتند

      • ناشناس

        هر معلم سال ۷۴تا ۹۰ که ریال ارزش داشت سالی پول دوتا موتورسیکلت به حساب صندوق ریخته و یا پول چهار تا سکه به حساب صندوق ریخته
        ویا در واقع هر معلم از سال ۷۴تا۹۰ ریال ارزش نسبتا بهتری داشت هررسال ،،ارزش پول دو موتور سیکلت و طی ۱۶سال پول ۳۲موتور سیکلت به حساب صندوق ریخته ،تآ سال نود که ریال ارزش داشته و یا پول ۶۴سکه تمام به حساب صندوق دخیره فرهنگیان ریخته،، الان صندوق میگه بیا پول دو تا تایر یک موتوررسیکلت بگیر برو
        پس ارزش مابقی ۳۱عدد موتور سیکلت از سال ۷۴تا نود کی قراره بدید

        اگر آموزش وپرورش سال ۷۴ به جای صتدوق ذخیره با یک بانک قرارداد بسته بود و واریزی ماهانه معلمان در یک حساب خوابیده بود الان هررمعلم با سود سالانه ان که هر ماه اضافه میشده حداقل باید دو میلبارد تومان به نرخ روز از بانک اصل و سود اسلامی تازه نه سود ربا الان دومیلیارد تومان می‌گرفتند

      ارسال نظر