ماجرای دستگیری ۹ دختر نوجوان با تیپ پسرانه در قم چه بود؟

خبرگزاری صداوسیما از دستگیری تیم ساماندهی شده کشف حجاب در قم خبر داده است.

ماجرای دستگیری ۹ دختر نوجوان با تیپ پسرانه در قم چه بود؟

خبرگزاری صداوسیما از دستگیری تیم ساماندهی شده کشف حجاب در قم خبر داده است.

سایت باشگاه خبرنگاران، وابسته به صداوسیما نوشت: یک منبع آگاه از دستگیری دختران یک تیم ساماندهی شده که با کشف حجاب و تیپ پسرانه با قطار از تهران به قم آمده بودند خبر داد. 

وی اعلام کرد: ۹ دختر نوجوان بصورت مکشفه و بدترین پوشش با تیپ پسرانه از تهران به وسیله قطار به سمت قم آمدند که موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این سایت نوشت: ضمن هماهنگی با پلیس امنیت عمومی و کسب دستور مقام محترم قضایی و با حضور بموقع پلیس و تیم‌های ویژه ضابطین بسیج هر نه نفر به محض پیاده شدن از قطار بازداشت شدند.

تحلیل روزنامه جوان از دستگیری ۹ دختر نوجوان با تیپ پسرانه در قم

روزنامه جوان در گزارشی با تیترِ «حجاب‌ستیزان اجاره‌ای» از دستگیری ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده خبر داد.

روزنامه جوان در گزارشی با تیترِ «حجاب‌ ستیزان اجاره‌ای» از دستگیری ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده خبر داد و نوشت:

برنامه‌ریزی برای تداوم حضور هنجارشکنان و حجاب ستیزان در شهر‌های مختلف یکی از پدیده‌های مهمی است که این روز‌ها در راستای شکل‌دهی به یک نافرمانی مدنی در امر حجاب و در چارچوب راهبرد بیگانگان در حال گسترش است. نکته‌ای که واکنش سریع رئیس دستگاه قضا را در هفته گذشته در پی داشت و ایشان صراحتاً اعلام کرد که پشت قضیه برخی اتفاقات عفاف و حجاب این روز‌ها دشمن ایستاده است. دستگاه‌های امنیتی شبکه‌های پشت پرده ناهنجاری رعایت نکردن حجاب را شناسایی و معرفی کنند، دادستان ما آن‌ها را به اشد مجازات خواهد رساند. پیش‌ازاین خبری رسیده بود که در پی حرکت ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده و بد‌ترین پوشش با تیپ پسرانه از تهران به‌وسیله قطار به سمت قم، موضوع در دستور کار شبکه امنیت قرار گرفت و ضمن هماهنگی با پلیس امنیت عمومی و کسب دستور مقام قضایی و با حضور به‌موقع پلیس و تیم‌های ویژه ضابطین بسیج هر ۹ نفر به‌محض پیاده شدن از قطار بازداشت شدند. اخیراً مراجع انتظامی و امنیتی چندین فرد را دستگیر کرده‌اند که به گفته خودشان صرفاً مأموریت داشته‌اند با دریافت دستمزد، با نوع پوشش به‌خصوص که با هنجار‌های ایرانی همخوانی ندارد در خیابان‌ها تردد کنند؛ و بعضاً ساعتی پنج دلار دستمزد برای قبح زدایی و برهنگی در خیابان‌های تهران دریافت کرده بودند.

آنچه بیشتر در جریان این حجاب ستیزی باید موردتوجه قرار گیرد، نقش شبکه‌های معاند و جریان سازان داخلی و بیرونی برای اقداماتی نظیر کشف حجاب برای ارائه تصویری افسارگسیخته از این حوزه در داخل کشور است و هدف آن نیز تلاش برای عادی انگاری و عرفی‌سازی کشف حجاب در جامعه از طریق اجیر کردن افرادی است که با پوشش‌های تابو شکنانه در خیابان‌های شهر‌های کشور و به‌ویژه شهر‌های مذهبی تردد کنند تا به‌زعم خود در عین هنجارشکنی و عادی‌سازی بی‌حجابی، ضمن تصویرسازی برای رسانه‌های معاند، جامعه هدف یعنی دختران و بانوان را با خود همراه کرده و متدینین را نیز نسبت به این پدیده منفعل کنند و این‌گونه القا کنند که این امر در کشور فراگیر و باید واقعیت را در این زمینه بپذیرند.

منبع: روزنامه جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85556

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        شهیدان راه خدا کجا هستید . که مردم را در گرسنگی نگه داشتند.به خدا قسم اگر مصوبه غیرقانونی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را باطل نکند .دیوان عدالت اداری میدانم آنها را چکارکنم

      • علی

        خجالت بکشید تیم امنیت برا چی آخه. اینها دخترهای خودمونن. خب برو لبنان و سوریه رو درست کن.

      • ناشناس

        حالا عکسی که درابتدا از چند دخترخانم به تصویر کشیده شده کجاش ایراد داره..مگه از این بهتر هم داریم

      ارسال نظر