جنایت فجیع مرد ایرانی در سوئد | پسرکشی هولناک در آپارتمان

مرد جوانی در شهر لولئو سوئد به‌ دنبال اختلاف با همسرش بر سر حضانت، فرزند خود را به قتل رساند.

جنایت فجیع مرد ایرانی در سوئد | پسرکشی هولناک در آپارتمان

مرد جوانی در شهر لولئو سوئد به‌ دنبال اختلاف با همسرش بر سر حضانت، فرزند خود را به قتل رساند.

به نقل از رسانه‌های سوئد، دی‌ماه سال گذشته زنی با پلیس شهر لولئو در سوئد تماس گرفت و گفت که نگران پسربچه ۸ساله‌اش است. او توضیح داد که مدتی قبل بر سر اختلافاتی که با شوهرش داشته از این مرد جدا شده و دادگاه حضانت پسرشان را به او سپرده است. با این حال شوهر سابقش اجازه داشت که در هفته یک روز پسربچه را نزد خودش ببرد و در آخر روز نزد مادر برگرداند.

زن جوان اما می‌گفت که چند ساعت از زمانی که شوهرش باید فرزندشان را برمی‌گرداند گذشته و از او خبری نیست. این در حالی بود که شوهر سابقش به تماس‌های وی جواب نمی‌داد.

حادثه هولناک

به‌دنبال این تماس، مأموران پلیس راهی محل زندگی مرد ۴۶ساله شدند. آنها وقتی وارد خانه این مرد شدند که او زخمی و خون‌آلود بود. هنوز مشخص نبود ماجرا از چه قرار است اما وقتی مأموران در جست‌وجوی پسربچه ۸ساله وارد حمام خانه شدند، جسد بی‌جان او را دیدند که داخل وان حمام افتاده بود. پسربچه خردسال بر اثر خفگی به قتل رسیده بود و همه شواهد از این حکایت داشت که عامل جنایت، پدرش است.

انکار جنایت

مرد ۴۶ساله که زخمی بود، به بیمارستان منتقل شد اما زخم‌هایش چنان عمیق نبود که مدت زیادی در آنجا بستری شود. این مرد پس از مرخص شدن از بیمارستان از سوی پلیس بازداشت شد اما ادعا کرد که نمی‌داند چه اتفاقی برای پسرش افتاده و چه‌کسی او را به قتل رسانده است. با این حال وی بازداشت شد و تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت ادامه یافت.

نامه عجیب

کارآگاهان پلیس که در جست‌وجوی سرنخ‌های بیشتری برای کشف حقایق بودند به جست‌وجو در محل جنایت پرداختند. در آنجا نامه‌ای کشف شد که در آن نوشته بود: «کشتن برای نجات دادن». نامه با دستخط مرد ۴۶ساله نوشته شده بود و همه شواهد از این حکایت داشت که او قاتل پسرش است.

زندگی نافرجام

بررسی‌های پلیس از این حکایت داشت مادر و پدر پسربچه‌ای که به قتل رسیده بود، ایرانی هستند. پدر اهل شیراز بود و در سال۱۹۸۹ میلادی به سوئد مهاجرت کرده و مادر اهل مشهد بود و در سال۱۹۹۵ به تابعیت این کشور درآمده بود.

این زوج سال‌ها پیش با هم ازدواج کرده بودند اما در سال۲۰۱۶ به‌دلیل اختلافات شدیدی که با هم داشتند از یکدیگر جدا شده و دادگاه حضانت پسرشان را به مادر سپرده بود. با این حال اختلافات آنها پس از جدایی نیز ادامه داشت و در این مدت مادر بارها به شوهر سابقش به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرده بود.

او حتی یک‌بار مدعی شده بود که شوهرش قصد داشته پسرشان را ربوده و با خود از کشور خارج کند؛ اتهاماتی که شوهر سابقش همه آنها را رد می‌کرد و در مقابل همسرش را متهم می‌کرد که اجازه دیدن پسرشان را به او نمی‌دهد.

اعتراف در دادگاه

پرونده این جنایت هولناک برای رسیدگی در اختیار دادگاه قرار گرفت و شواهد علیه مرد ۴۶ساله آنقدر زیاد بود که وی در نهایت در دادگاه درحالی‌که گریه می‌کرد به قتل پسرش اعتراف کرد. او از انگیزه‌اش در مورد جنایت چیزی نگفت اما شواهد نشان می‌دهد که برای انتقام‌جویی از همسرش، پسرشان را به قتل رسانده و پس از آن تصمیم به‌خودکشی گرفته اما موفق نشده است.

هفته گذشته قضات دادگاه شهر لولئو پس از رسیدگی به این پرونده، متهم را گناهکار تشخیص دادند و رأی به حبس ابد او دادند و به این ترتیب مرد ایرانی برای گذراندن دوران محکومیتش راهی زندان شد.

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84083

ارسال نظر