هشدار هواشناسی؛ قایق‌های صیادی امروز به ساحل نروند

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به افزایش ارتفاع موج در سواحل شمالی، احتمال غرق شدن شناورها و قایق‌های‌های صیادی در این مناطق وجود دارد.

هشدار هواشناسی؛ قایق‌های صیادی امروز به ساحل نروند

به گزارش عرشه آنلاین، کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به افزایش ارتفاع موج در سواحل شمالی، احتمال غرق شدن شناورها و قایق‌های‌های صیادی در این مناطق وجود دارد.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح زرد دریایی برای وزش باد و افزایش ارتفاع امواج امروز برای سواحل شمالی کشور صادر کرده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج تا ۱.۷متر خواهد بود و مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان درگیر این سامانه وزش باد خواهند شد.

او می‌گوید: غرق شدن شناورهای کوچک، مواج و متلاطم شدن دریا، اختلال در تردد شناورهای بزرگ، اختلال در فعالیت‌های بندری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به قایق‌های کوچک تفریحی، احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر از مخاطرات این وزش باد است.

رفیعی توصیه کرد: اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت به تورهای صیادی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را هموطنان و مسافران در دستور کار خود قرار دهند. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83357

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر