کلاهبرداری ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی

با توجه به برنامه دولت برای ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده از ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و از طرفی وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان، این موضوع مجرمین سایبری را به تکاپو انداخته تا از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها کلاهبرداری کنند.

کلاهبرداری ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به بهانه ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هشدار‌داد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به برنامه دولت برای ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده از ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و از طرفی وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان، این موضوع مجرمین سایبری را به تکاپو انداخته تا از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها کلاهبرداری کنند.

سرهنگ الوانی افزود: مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی و قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌خواهند برای ثبت‌سفارش وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شده و در ادامه افراد را به بهانه پرداخت هزینه کتب به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: دانش‌آموزان و والدین آن‌ها چنانچه قصد دارند کتب درسی سال تحصیلی آینده را به صورت اینترنتی ثبت‌سفارش کنند، حتما اخبار مربوطه را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کرده و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف مجرمین سایبری و با انگیزه خالی‌کردن حساب بانکی افراد انتشار می‌یابد، توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82962

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر