شمال و جنوب ایران در آماده باش

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارندگی، برای در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار نارنجی صادر کرده است.

شمال و جنوب ایران در آماده باش

گیلان ،استانهای شمالی و جنولی و همچنین جنوب شرق کشور در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت. هشدار هواشناسی برای استان گیلان و چند استان شمالی کشور و جنوب کشورصادر شد. مدیریت بحران گیلان از شهروندان خواسته شده که از تردد غیرضروری در شهرهای این استان خودداری کنند و از کودکان و افراد سالمند نیز درخواست شده است که در فضای باز قرار نگیرند. هشدار سیل و بارش‌های مخاطره‌آمیز در استان گیلان صادر شد. تمامی نیروهای عملیاتی و مدیریت بحران گیلان در آماده‌باش ۲۴‌ساعته قرار گرفتند..

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد:وقوع بارش‌ برای ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی کشور، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش نسبی دما و وزش باد شمالی خواهد شد.

در مناطق جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان از بعد از ظهر امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت

گیلان

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارندگی، برای در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار نارنجی صادر کرده است.

به گزارش عرشه‌آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعام کرد: با توجه به پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید، برای فردا در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

استقرار سامانه بارشی در مازندران/ پیش‌بینی سیلاب‌ در برخی ‌مناطق

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران گفت: هوا با رشد ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، درباره سامانه مورد انتظار بارشی اظهار داشت: تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو برای بیشتر روزهای این هفته پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار سامانه بارشی افزود: زمان فعالیت سامانه از عصر ‌شنبه 7 مرداد تا بامداد سه شنبه 10 مرداد پیش‌بینی می‌شود.

رضوی افزود: رگبار متناوب باران، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال رعدوبرق در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات استان پیش‌بینی شده ‌و کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را خواهیم داشت.

وی با توصیه به رانندگان گفت: رانندگان با احتیاط در تردد جاده ای دقت کنند و از اسکان در کنار رودخانه‌ ها پرهیز داشته باشند.

رضوی همچنین پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران  هم اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات و با احتمال رگبار پراکنده همراه است.

وی با تاکید بر اینکه بیشینه دما در مناطق غربی بین 30 تا 33 درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین 34 تا 37 درجه متغیر است خاطرنشان کرد: در روز ‌شنبه 7 مرداد هوا صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی و از اواخر روز با افزایش ابر ، وزش باد گاهی نسبتا شدید، رعدوبرق پراکنده و در مناطق غربی و ارتفاعات همراه با رگبار باران همراه است.

وی بیان کرد: در روزهای یکشنبه و دو‌شنبه 8 و9 مردادماه هوا نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش شدت گرما، وزش باد، گاهی با رگبار باران و احتمال رعدوبرق بوده و سه شنبه نیز هوای نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار پراکنده باران را خواهیم داشت.

رضوی برای چهارشنبه و پنج‌شنبه 11 و 12 مرداد هوا را صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرد.

گیلان

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82557

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر