ماجرای کشف گنج و سکه‌‌های عتیقه اشکانی در گلپایگان و خمین چه بود؟ + عکس

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان جزئیات کشف گنج و سکه‌‌های عتیقه اشکانی در گلپایگان و خمین اصفهان را اعلام کرد.

ماجرای کشف گنج و سکه‌‌های عتیقه اشکانی در گلپایگان و خمین چه بود؟ + عکس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان از کشف گنج و سکه‌های متعلق به دوره اشکانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مصطفی قانونی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: در پی دریافت خبر از سوی عوامل فراجا و گزارش پایگاه حفاظتی میراث‌فرهنگی، در بازرسی از یک‌منزل در شهر گلپایگان، تعداد ۱۳۸ عدد سکه و یک‌کاسه مربوط به دوره اشکانی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: کشف گنج و سنگ قبر تاریخی در یک منزل مسکونی + عکس

بیشتر بخوانید: ماجرای کشف گنج و سکه‌های خاتون ایرانی در «محوطه ۰۷۵» چه بود؟ + ویدئو و تصاویر

قانونی ادامه داد: بنا بر دستور مقام قضائی، تمامی اشیا کشف‌شده به‌منظور کارشناسی به واحد باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تحویل شد.

کشف گنج و سکه‌‌های عتیقه اشکانی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان تاکید کرد: همچنین در ایستگاه شهید هاشمی واقع در نزدیکی روستای مرغ حدفاصل جاده گلپایگان به خمین، در پی بازرسی از یک دستگاه خودرو توسط عوامل انتظامی، تعداد ۵۲۹ عدد سکه زردرنگ کشف شد که بنابر کارشناسی انجام‌شده، تمامی آن‌ها جعلی بودند.

قانونی گفت: به دستور مقام قضایی و همچنین به‌منظور تکمیل روند قانونی، اشیای کشف‌شده تحویل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان شدند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81220

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر