آماده‌باش در هرمزگان | آخرین اخبار و جزئیات درباره زلزله‌های امروز در جنوب ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از آماده‌باش نیروها در هرمزگان خبر داد و درباره خسارات زلزله‌های امروز در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

آماده‌باش در هرمزگان | آخرین اخبار و جزئیات درباره زلزله‌های امروز در جنوب ایران

۲ زلزله امروز «۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲» هرمزگان را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به تشریح جزئیات زلزله‌های بامداد امروز در این استان پرداخت.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان صبح امروز (۱۹ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه بامداد، تخت در استان هرمزگان را لرزاند.

او با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، تصریح کرد: این زمین لرزه، خسارتی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی همگی در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند، عنوان کرد: خوشبختانه خسارتی گزارش نشده و در حال حاضر منطقه در آرامش به‌سر می‌برد.

تخت، مرکز بخش تخت شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان ایران است.

خسارت زلزله‌های امروز در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله‌ ۴.۱ ریشتری بامداد شنبه «۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲» همانطور که از قدرت‌شان انتظار می‌رفت، بدون خسارت بودند.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: زلزله‌های چهار ریشتری به طور معمول بدون خسارت هستند و زلزله‌های بامداد امروز نیز از این دست بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: نخستین زلزله در ساعت ۱:۱۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر تخت، ۲۵ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۲ کیلومتری بیکاه در شهرستان رودان قرار داشت و موقعیت جغرافیایی آن هم ۲۷٫۵۰ درجه شمالی و ۵۶٫۷۹ درجه شرقی بود.

حسن‌زاده عنوان کرد: زمین‌لرزه دوم در ساعت ۳:۸ دقیقه بامداد در عمق ۱۴ کیلومتر زمین به وقوع پیوست که موقعیت جغرافیایی آن ۲۷٫۹۹ درجه شمالی و ۵۷٫۲۴ درجه شرقی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز کرد: کانون این زمین‌لرزه در فاصله ۱۲ کیلومتری فاریاب و ۳۲ کیلومتری بلوک در استان کرمان و ۲۸ کیلومتری زیارتعلی در استان هرمزگان قرار گرفته بود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80890

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر