فوری؛ زلزله شدید فارس و هرمزگان را لرزاند

زلزله شدیدی استان‌های فارس و هرمزگان را لرزاند.

فوری؛ زلزله شدید فارس و هرمزگان را لرزاند

زلزله‌ بزرگی امروز سه‌شنبه «۳ اسفندماه ۱۴۰۱» در استان‌های فارس و هرمزگان به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پس از وقوع زلزله در بخش‌های فین و رویدر تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش‌های رویدر و فین در استان هرمزگان را لرزاند.

او با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور در ساعت ۰۹:۳۵:۳۳ امروز زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۲ ریشتر رویدر از توابع بندرخمیر را لرزاند، افزود: مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۷.۶۷ درجه عرض شمالی و ۵۵.۳۸ درجه طول شرقی ثبت شده، این زمین لرزه در منطقه درز استان فارس، رویدر و فین در استان هرمزگان احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پس از وقوع زلزله در بخش‌های فین و رویدر تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

او افزود: گزارش خسارات احتمالی این زلزله پس از بررسی نهایی و گزارش تیم‌های ارزیاب به مردم ارائه خواهد شد اما تاکنون با بررسی‌های صورت گرفته اولیه خانه‌های هلال احمر مستقر در منطقه و اعلام شوراها، دهیارهای منطقه فین و رویدر این زلزله خسارتی در پی نداشته است.

زلزله شدید در فارس و هرمزگان

زلزله‌ای بزرگی ۵.۲ ریشتر در بخش مرکزی استان فارس در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک و مرکز لرزه نگاری کشوری، زلزله ۵.۲ ریشتری در ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه امروز استان‌های فارس و هرمزگان را لرزاند.

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری، این زلزله در عرض شمالی ۲۷.۶۷ و طول شرقی ۵۵.۳۸ و در حوالی درز استان فارس رخ داده است.

منبع: صداوسیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73658

ارسال نظر