500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در نوروز 1402 گفت: میزان تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: میزان تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین، سردار احمدرضا رادان در نشست خبری در شیراز اعلام کرد: حجم تردد بین استانی و شهرستانی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از ٢٩٠ میلیون فراتر رفته و نسبت به سال گذشته با حجم تردد بیشتری مواجه هستیم.

وی افزود: علیرغم افزایش حجم تردد جاده‌ای نسبت به سال گذشته، عدد کشته شدگان حوادث رانندگی بیش از ۵٠٠ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار قطعی فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی برون شهری را پزشکی قانونی اعلام می‌کند، تاکید کرد: این عدد ۵٠٠ فوت شده نیز زیبنده جامعه ما نیست و می‌شد با رعایت بیشتر مقررات، شاهد آمار کمتری بودیم.

وی، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم و ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه را سه تخلف عمده منجر به وقوع حوادث رانندگی اعلام و ضمن بیان اینکه هر چه به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم حجم تردد جاده‌ای بیشتر می‌شود، به هموطنان توصیه کرد: ضمن مدیریت زمان سفر، جاده را جزو سفر بدانند و از مسیر، با پرهیز از شتاب، لذت ببرند.

آقای رادان ضمن یادآوری اینکه انتخاب آخرین روز برای سفر موجب افزایش حجم تردد خواهد شد، گفت: مسافران در جاده‌ها استراحت به اندازه کافی را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: مرکز تحلیل داده‌ها راه‌اندازی شده است و با اتمام کار این مرکز، تلاش خواهیم کرد پلیس تخصصی را با تحلیل داده حمایت و مسئله هوشمندی را در برخی از پلیس‌ها در نیمه اول امسال اجرایی کنیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79246

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر