هشدار! افت شدید دما و سامانه بارشی قوی در راه است

سازمان هواشناسی درباره افت شدید دما در کشور و ورود سامانه بارشی هشدار داد.

هشدار! افت شدید دما و سامانه بارشی قوی در راه است

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. از اواخر وقت پنجشنبه با ورود سامانه بارشی برای نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

جمعه شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش یافته و در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین شمال فارس و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رعد و برق،  وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می رود.

شنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش هایی از شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

یکشنبه فعالیت سامانه بارشی به استان های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و نواحی شمال شرق محدود خواهد بود و اوایل وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری مجدد در نواحی شمال غرب و غرب بتدریج افزایش ابر و بارش برف و باران انتظار می رود.

لازم به ذکر است روز شنبه در بخش هایی از مرکز، شرق، جنوب شرق، جنوب و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

پنجشبنبه و جمعه برای سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما و گرم باد و طی روز‌های شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دما ۱۰ تا ۱۴ درجه در این مناطق انتظار رود.

شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین در روز‌های شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7774

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر