پیش‌بینی وضعیت آب‌ و‌ هوا | افت شدید دما و بارش برف و باران در کشور

سازمان هواشناسی از نفوذ هوای سرد به کشور، کاهش دما و تشدید بارش برف و باران در کشور خبر داد.

پیش‌بینی وضعیت آب‌ و‌ هوا | افت شدید دما و بارش برف و باران در کشور

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسیبا بیان اینکه امشب سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: در مناطق جنوبی کشور بارش باران همراه با رعد و برق است.

او ادامه داد: ورود گرد و خاک عراق به استان‌های کرمانشاه ایلام و خوزستان طی امشب انتظار می‌رود.

ضیائیان یادآور شد: همزمان با شروع زمستان از روز چهارشنبه تا یکشنبه با نفوذ هوای سرد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور اتفاق می‌افتد.

او گفت: روز چهارشنبه و پنجشنبه شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل خزر بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود و روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز شنبه با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب حوالی زاگرس مرکزی ، برخی نقاط مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش برف و باران پیش بینی می شود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری تا نیمه ابری است.  بیشترین دمای تهران به ۱۱ درجه و کمترین آن به صفر درجه می رسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3236

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر