«پیروز» پسر محبوب ایرانی جان باخت

پیروز صبح امروز تلف شد.

«پیروز» پسر محبوب ایرانی جان باخت

پیروز صبح امروز تلف شد

پیروز تنها بازمانده زایمان یوزپلنگ آسیایی یعنی «ایران» که در ماه‌های اخیر به یکی از نمادهای جمعی مردم ایران تبدیل شده بود، در نهایت زنده نماند و تلف شد.

پیروز اردیبهشت ۱۴۰۱ زاده شده بود و بخش عمده عمر خود را در پارک ملی پردیسان و در کنار علیرضا شهرداری - فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش - گذرانده بود.

این گربه‌سان در نهایت در آستانه ۱۰ ماهگی به دلیل یبوست و ادامه مشکل گوارشی‌اش که از ابتدا همراه او بود و همچنین مشکلاتی در ناحیه کلیه به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت زنده نماند.

پیروز یوزپلنگ ایرانی ۱۰ ماهه شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75015

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • وحید

        دردناک ترین خبر امسال

      • فرشته

        خدایااااااا. چقدر غم انگیز. پیروز ایران شکست خورد.

      • دق کردم از این مملکت

        ده ماه بود می دانستید این یوز زیبای عشق نیاز به دستگاه دیالیز حیوانی دارد
        اما چکار کردید
        فقط تماشا کردید تا این یوز هم نابود شود
        تف به این چرخ گردون
        کی تو اون محیط زیست مدیره؟
        چرا مدیره؟
        چرا حقوق می گیره؟
        چی بگیم دیگه

      • فرشته

        لطفا ایران رو به حال خودش بذارید. مادر باید بتونه مثل یک پلنگ وحشی فعالیت کنه شکار کنه غذا بخوره مریض بشه از خودش دفاع کنه و هر کار دیگه ای که یک حیوان تو طبیعت برای نجات خودش انجام میده. وقتی پلنگو میگیرید می‌بندید به شیر خشک و دارو و آمپول و ماساژ و کوفت و زهرمار دیگه اون حیوون سوسول ضعیف مریض نمی‌تونه زندگی طبیعی داشته باشه و توله هم تو شکمش درست رشد نمیکنه. اگه این زایمان با موفقیت انجام شد اون بچه رو ول کنید. هیچ کاری باهاش نداشته باشید به خدا زنده می‌مونه.

      • ناشناس

        تف به روتون که بچه رو کشتین شما بویی از انسانیت نبردین ،اونم جون داشت دردو حس میکرد ،ما انسانها فکر میکنیم فقط ما حق حیات داریم و ه‍یچی نمیفهمن .درحالیکه میدیدین محبتو میفهمید درد و میفهمید .خیلی پستین که فقط خودتون و شکم گنده خودتون براتون مهمه همه حیواناتو ازبین میبرین آموزش محبت به حیواتات را نمیدین همین شده که تو کوچه و خیابون همه حیوانات را اذیت میکنن .الاغ و سگ و گربه هارو دسته دسته میکشید و عین خیالتون نیست .کسسکه حیوانات را اذیت نیکنه با انسانها هم رفتار وحشی داره اینو هنوز نفهمیدید یا فهمیدید و یاد نمیدین تا همه به جون همه بیفتن دائم

      • ناشناس

        آنقدر گریه کردم واقعا غمگین بود

      • ناشناس

        پیروز بیچاره

      ارسال نظر