آتش به جان نیزارهای زرینه‌رود افتاد

جزئیات آتش‌سوزی نیزارهای حاشیه رودخانه زرینه‌رود میاندوآب اعلام شد.

آتش به جان نیزارهای زرینه‌رود افتاد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری میاندوآب گفت: آتش‌سوزی نیزارهای حاشیه رودخانه زرینه‌رود این شهر با تلاش پنج ساعته آتش‌نشانان مهار شد.

سامان محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: آتش‌سوزی در نیزار‌های حاشیه رودخانه زرینه‌رود شامگاه گذشته آغاز شد و با تلاش پنج ساعته سه تیم از نیرو‌های آتش نشانی مهار و از گسترش و پیشروی آن در حاشیه رودخانه و باغات اطراف جلوگیری شد.

محمدی افزود: در این آتش‌سوزی، نیزار‌های رودخانه از پل «شهید عطایی» تا پل روستای «حاجی بهزاد» این شهر طعمه حریق شد و برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که به بیش از ۱۰ هکتار از این نیزار‌ها خسارت وارد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: به علت عدم دسترسی آسان به بستر این رودخانه و خشک بودن نیزار‌های در این فصل، کار آتش‌نشانان در اطفای حریق بسیار سخت بود.

وی تاکید کرد: احتمال دارد دلیل این آتش‌سوزی عمدی باشد، اما کارشناسان در حال بررسی علت وقوع آن هستند.

زرینه‌رود از کوهستان‌های سقز و کوه‌های «چل‌چه‌مه» سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهر‌های شاهین دژ و میاندوآب سپس به جنوب دریاچه ارومیه می‌ریزد، این رودخانه به طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان غربی است.

زرینه رود در جنوب دریاچه ارومیه با تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق سپس به آن دریاچه می‌ریزد.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جمعیت شهری آن حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73746

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر