شکایت از آموزش و پرورش به دلیل غیبت‌های غیرموجه معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری مشکل معلمانی که شامل رتبه‌بندی نشده بودند نیز گفت: تا به حال کارهای رتبه‌بندی ۷۳۰ هزار نفر انجام شده است. رتبه آموزشیار معلم را برای همه زده‌ایم به جز ۲۰ هزار نفری که بارگذاری دقیق مدارک خود را انجام نداده‌اند که آن‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند.

شکایت از آموزش و پرورش به دلیل غیبت‌های غیرموجه معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری مشکل معلمانی که شامل رتبه‌بندی نشده بودند نیز گفت: تا به حال کارهای رتبه‌بندی ۷۳۰ هزار نفر انجام شده است. رتبه آموزشیار معلم را برای همه زده‌ایم به جز ۲۰ هزار نفری که بارگذاری دقیق مدارک خود را انجام نداده‌اند که آن‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص رفتارهای خشونت‌آمیز در مدارس از سوی برخی معلمان و دانش‌آموزان و برخورد حقوقی با این موضوع اظهار کرد: همه این مسائل نیاز به فرهنگسازی دارد؛ این اتفاقات بسیارکوچک و نادر اگر هم اتفاق می‌افتد که نباید بیفتد، حتما به ۲۶ ماه فاصله دانش‌آموزان و معلمان از محیط علم و دانش یعنی مدرسه مرتبط است. کرونا موجب شد دانش‌آموزان ما نتوانند محیط آموزشی را از نزدیک لمس کنند.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه برخورد افراد در فضای مجازی و حضوری متفاوت است، بیان کرد: در فضای مجازی هر کسی هرچه دوست دارد می‌نویسد، اما وقتی برخورد چهره به چهره می‌شود، اتفاقات دیگری می‌افتد.

او اضافه کرد: در موارد مرتبط با خشونت سعی می‌کنیم‌ شأن معلم و دانش‌آموزان به صورت خاص در مسائل حقوقی لحاظ شود. به همین جهت ما ۴۶ هیئت رسیدگی به تخلفات در حوزه آموزش و پرورش داریم، اما نگاه ما برای دادن آرا یقینا نگاه تربیتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فکر نکنید ما مانند دستگاه‌های دیگر که از قوه‌های قهریه خاصی استفاده می‌کنند، برخورد می‌کنیم. البته که از مسائل بازدارندگی حتما بهره می‌بریم، اما نگاه و رویکرد مورد توجه و تاکید ما رویکرد تربیتی است تا مسائل حقوقی و در واقع این مسائل در حوزه آموزش و پرورش با نگاه تربیتی جلو برود.

احمدی لاشکی در پاسخ به سوالی در خصوص ثبت موارد خشونت در مدارس و آمار موجود آن نیز توضیح داد: تاکید می‌کنم که موارد مربوط به خشونت در مدارس ما بسیار بسیار کم است؛ اگر در خصوص آمار سال گذشته بخواهیم آماری ارائه کنم؛ از هر ۱۰ هزار نفر ۳۴ هزارم درصد شکایت ثبت شده، یعنی از هر ۱۰ هزار نفر، ۳۴ مورد شکایت داشته‌اند. البته این آمار شکایتی که می‌گویم صرفا مربوط به شکایت مرتبط با خشونت نبوده است، بلکه این آمار کلی شکایت‌هاست که شامل موضوعاتی مانند غیبت‌های غیرموجه معلمان، نقض قوانین و…می‌شود. شاید در بررسی‌های جدیدتر و مربوط به سال تحصیلی جاری، آمار شکایت‌ها به یک صدم درصد همین آماری که اعلام کردم هم نرسد و بسیار کمتر شده است.

او در آخر در خصوص پیگیری مشکل معلمانی که شامل رتبه‌بندی نشده بودند نیز گفت: تا به حال کارهای رتبه‌بندی ۷۳۰ هزار نفر انجام شده است. رتبه آموزشیار معلم را برای همه زده‌ایم به جز ۲۰ هزار نفری که بارگذاری دقیق مدارک خود را انجام نداده‌اند که آن‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند. همچنین از این هفته کار اعطای رتبه‌های واقعی افراد را هم شروع می‌کنیم ضمن اینکه باید توجه داشت که عدد افرادی که باید کارهایشان را انجام دهیم کم نیست، ما را با وزارت علوم مقایسه نکنید.

معاون وزیر ادامه داد: اگر افراد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد را جمع کنید.

همه آن‌ها ۹۰ هزار نفر هم نمی‌شوند ولی آموزش و پرورش فقط ۱۳۵ هزار بازنشسته دارد که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند. بنابراین این عدد افرادی که باید کار رتبه‌بندی آن‌ها را انجام دهیم واقعا بزرگ است و شاید تا یک میلیون نفر هم برسد. ما آرام آرام رتبه‌بندی را پیش می‌بریم و در این مسیر ممکن است عده‌ای اعتراض داشته باشند، حق هم دارند. شاید در یک امر مرتبط با چند صد هزار نفر تا یک میلیون اشتباهاتی هم توسط همکاران ارزیاب حرفه‌ای و…رخ دهد،اما حتما حق همه افراد محفوظ است و درسامانه جای اعتراض گذاشته‌ایم و قطعا به هر اعتراضی رسیدگی می‌شود تا حق هیچکس تضییع نشود.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73453

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر