خبر خوش درباره صدور احکام رتبه بندی معلمان این استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمان را شروع کردیم و احکام ۱۸۰ معلم قزوینی را صادر کردیم. تاکنون مدارک ۸ هزار نفر از معلمان برای رتبه‌بندی تأیید و به وزارت‌خانه آموزش و پرورش ارسال شده است.

خبر خوش درباره صدور احکام رتبه بندی معلمان این استان

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمان را شروع کردیم و احکام ۱۸۰ معلم قزوینی را صادر کردیم. تاکنون مدارک ۸ هزار نفر از معلمان برای رتبه‌بندی تأیید و به وزارت‌خانه آموزش و پرورش ارسال شده است.

 نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ۶۱۲ واحد در طرح نهضت ملی مسکن به معلمان و فرهنگیان استان قزوین اختصاص پیدا کرده که از این تعداد روند ساخت ۴۰۰ واحد مسکن برای فرهنگیان استان قزوین شروع شده است.

وی با بیان اینکه احداث واحدهای مسکن ملی برای معلمان قزوینی فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته احداث واحدهای مسکن ملی ویژه فرهنگیان و معلمان استان قزوین خردادماه سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد و مجری طرح ساخت این واحدها هم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سیاهکالی مرادی در ادامه درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان قزوین بیان کرد: همین امروز صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمان را شروع کردیم و احکام ۱۸۰ معلم قزوینی را صادر کردیم. تاکنون مدارک ۸ هزار نفر از معلمان برای رتبه‌بندی تأیید و به وزارت‌خانه آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تأیید مدارک رتبه‌بندی ۴ هزار نفر از معلمان قزوینی در روزهای آتی انجام خواهد شد، ادامه داد: احکام رتبه‌بندی تمامی معلمان استان قزوین تا ۱۰ اسفندماه صادر خواهد شد و بنابراین معلمان قزوینی نخستین حقوق بر اساس رتبه‌بندی خود را اسفندماه امسال دریافت می‌کنند و تاکنون هیچ معلمی در قزوین حقوق بر اساس رتبه‌بندی دریافت نکرده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در مدارس استان گفت: علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) همکار ما در اجرای طرح نماد هستند و موظف هستند هر ماه در حوزه اجرای این طرح به ما گزارش بدهند.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان با مشکلاتی مانند اعتیاد، مصرف سیگار، فرار از خانه، رفتارهای ضداجتماعی و درگیری با پدرومادر روبه‌رو هستیم که برخی از این مشکلات منجر به ترک تحصیل این دانش‌آموزان آسیب‌دیده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه دانش‌آموزان معلول بازمانده از تحصیل هم با دانش‌آموزان معلول ذهنی مواجه هستیم که ضریب هوشی زیر ۷۰ دارند و به همین خاطر تحصیل آنها در مجموعه مدارس ما ممکن نیست و باید آموزش آنها به صورت تخصصی توسط بهزیستی انجام شود.

۶۷۰۰ نفر دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه ۴۶۵ نفر کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در کمیته امداد داریم، گفت: از این تعداد ۴۳۱ نفر ۱۲ تا ۱۷ سال و ۳۴ نفر هم ۶ تا ۱۲ سال سن دارند. بیشتر ترک‌ تحصیل‌ها در حوزه پیش‌دبستانی اتفاق می‌افتد، چون خانواده‌های محروم هزینه پرداخت تحصیل کودکان خود در مراکز پیش‌دبستانی را ندارند.

ناصر ظاهری از تهیه ۳ هزار تبلت برای آموزش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین توسط خیران خبر داد و افزود: در حال حاضر که به دلایلی مانند آلودگی هوا و بارش برف مدارس غیرحضوری می‌شوند، باز هم تعداد زیادی از دانش‌آموزان محروم استان قزوین به دلیل نداشتن تبلت به مشکل برمی‌خورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار و ۷۱۸ نفر از دانش‌آموزان و محصلان استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) هستند که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از محل بودجه‌های کمیته امداد و کمک‌های مردمی به این دانش‌آموزان کمک کردیم.

ظاهری یادآور شد: همچنین کلینیک مشاوره کمیته امداد خدمات مشاوره‌ای به کودکان ترک تحصیل‌کرده و خانواده‌های آنها ارائه می‌دهد تا زمینه بازگشت به تحصیل این دانش‌آموزان فراهم شود.

اجرای طرح راهیان پیشرفت مغفول مانده است

فرماندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به آغاز اجرای طرح راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در طرح راهیان پیشرفت بر بازدید دانش‌آموزان از دستاوردهای استان قزوین بعد از انقلاب اسلامی تأکید شده، اعتقاد داریم این موضوع تا حدودی مغفول مانده و مورد پیگیری قرار نگرفته است.

عباس کاظمی اضافه کرد: باید یک ستاد راهیان پیشرفت مرکزی در استان قزوین شکل بگیرد تا همه دستگاه‌ها برای اجرای طرح راهیان پیشرفت پای کار بیایند تا هم در حوزه دانش‌آموزی و هم در حوزه دانشجویی بتوانیم اردوهای راهیان پیشرفت را در بالاترین سطح اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در ضمن برای برگزاری باکیفیت اردوهای راهیان پیشرفت باید یک شورای سیاست‌گذاری ایجاد شود تا بتواند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه را در این حوزه جمع‌آوری و برای اجرای به ستاد یادشده معرفی کند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72670

ارسال نظر