تفریحی زمستانی به قیمت جان

متخصص طب اورژانس گفت: حضور مردم در پیست‌های اسکی غیر استاندارد برای تفریح در بسیاری از موارد سبب مرگ و قطعی نخاع می شود.

تفریحی زمستانی به قیمت جان

متخصص طب اورژانس گفت: حضور مردم در پیست‌های اسکی غیر استاندارد برای تفریح در بسیاری از موارد سبب مرگ و قطعی نخاع می شود.

عظیمی متخصص طب اورژانس گفت: در فصل زمستان احتمال سُر خوردگی و سقوط افراد افزایش می‌یابد که باعث آسیب‌های متعدد شده و بدترین این آسیب‌ها در پیست‌های اسکی غیر استاندارد رخ می دهد و در استان یزد هیچ پیست اسکی استانداردی وجود ندارد.

او ادامه داد: سُر خوردگی بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود که این افراد دچار آسیب استخوان ران، لگن، مچ دست و ضربه به سر می‌شوند که به مراقبت بیشتر نیاز دارند.

متخصص طب اورژانس بیان کرد: نبود پیست  استاندارد سبب تلفات بسیاری مانند فوت، قطع نخاع و انواع شکستگی‌ها می‌شود.

ابن متخصص افزود: مراجعه افراد برای تفریح به محل‌های پیست اسکی غیر استاندارد به دلیل غیر ایمن بودن باعث از دست دادن اعضای خانواده و ویلچر نشین شدن افراد می‌شود.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود تا حد امکان افراد به این پیست‌های غیر استاندارد مراجعه نکنند و بهترین محل منزل است که خانواده‌ها در خانه بمانند که دچار آسیب نشوند.

عظیمی بیان کرد: اگر فردی در پیست اسکی دچار صدمه شد، مسئله سرمازدگی و هیپو ترمی وجود دارد که باید مصدوم گرم نگه داشته شود.

این متخصص می‌گوید در محل پیست‌های اسکی غیر استاندارد اورژانس نیست در صورت استاندارد بودن اورژانس پیش بیمارستانی در همان مکان موجود بود در هرصورت افراد در صورت هر گونه صدمه در پیست‌های  به اورژانس ۱۱۵ تلفن بزنند که در محل حادثه حضور یابد.

متخصص طب اورژانس با اشاره به خطر قطع نخاع هنگام صدمه در پیست‌های اسکی غیر استاندارد بیان کرد: اگر فرد صدمه دیده دارای علائمی مانند درد گردن، نبود حس عصبی و حسی، درد ستون فقرات، کاهش سطح هوشیاری و تغییر شکل اندام‌ها مانند پا را دارد، به هیچ وجه این فرد را جابه جا نکنند، زیرا خطر قطع نخاع وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69409

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر