ایران می‌لرزد | ۶۰۴ زمین‌لرزه ثبت شد! + عکس

۶۰۴ زمین‌لرزه در دی ماه امسال در ایران، به وقوع پیوست. در این ماه ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در کشور به ثبت رسید؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ خوی واقع در آذربایجان غربی و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ در بشرویه خراسان جنوبی، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌های ثبت‌شده در این ماه بودند.

ایران می‌لرزد | ۶۰۴ زمین‌لرزه ثبت شد! + عکس

شبکه‌های لرزه نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد در دی ماه امسال، ۶۰۴ زمین‌لرزه به ثبت رسید.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در دی‌ماه ۱۴۰۱، تعداد ۶۰۴ زمین‌لرزه را در کشور و نواحی همجوار ثبت و تعیین محل کرده‌اند که این تعداد نسبت به آذر ماه ۱۴۰۱ افزایش ۵.۸ درصدی، نسبت به دیماه سال ۱۴۰۰ کاهش ۳.۷ درصدی و نسبت به میانگین ماهانه ۱۰ سال اخیر کشور کاهش ۴۳.۲ درصدی داشته است.

نقشه زلزله‌های دی ماه

زلزلع

در این ماه ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در کشور به ثبت رسید؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ خوی واقع در آذربایجان غربی و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ در بشرویه خراسان جنوبی، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌های ثبت‌شده در این ماه بودند.

استان‌های آذربایجان غربی با ۸۹ زمین لرزه، خراسان جنوبی با ۸۴ زمین لرزه، خراسان رضوی با ۷۹ زمین لرزه و سمنان با ۷۸ زمین‌لرزه بیشترین تعداد زمین لرزه را در بین استان‌های کشور داشتند.

همچنین استان تهران در مهرماه، شاهد ثبت هفت زمین لرزه بوده است که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۲.۷ در ارجمند به ثبت رسید.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67676

ارسال نظر