8 زلزله در گرمسار و آرادان | آماده‌باش در سمنان

از صبح امروز، هشت زمین‌لرزه در گرمسار و آرادان در غرب استان استان، این شهرها را لرزانده است.

8 زلزله در گرمسار و آرادان | آماده‌باش در سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به وقوع چند زمین لرزه در آرادان، گفت: این شهرستان از صبح امروز تا کنون هشت بار لرزیده است.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو زمین لرزه به بزرگی ۴ و ۲.۸ ریشتر حوالی آرادان را لرزاند، ابراز داشت: این زمین لرزه‌ها طبق اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۱۱:۵۱ و ۱۱:۱۲ ظهر امروز دوشنبه به وقوع پیوسته است.

وی بابیان اینکه از زمان ثبت اولین زمین لرزه تا کنون این منطقه هشت بار لرزیده است، افزود: خوشبختانه روند این پس لرزه‌ها به صورت کاهشی گزارش شدند و چندان محسوس نبودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه بلافاصله تماس‌های لازم با فرمانداری آرادان گرفته شد، ابراز داشت: اکنون این شهرستان به صورت آماده باش قرار دارد و تیم‌های ارزیاب به محل اعزام و پیش بینی‌های لازم به عمل آمده است.

طاهریان با بیان اینکه خوشبختانه هیچ گزارشی از فرمانداری آرادان مبنی بر فوت یا تلفات و جراحت مردم در منطقه وقوع زمین لرزه ارائه نشده است، اضافه کرد: زمین لرزه‌ها بدون خسارت بوده و آرامش به صورت کامل در شهرستان برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه این زمین‌لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داده ادامه داد: این زمین لرزه خوشبختانه خسارتی به دنبال نداشته است. همچنین دو پس لرزه ۲.۶ و ۲.۸ ریشتری نیز در ساعات ۱۲ و ۱۱ دقیقه و ۱۲ و ۲۰ دقیقه مناطقی از شهرستان های آرادان و گرمسار را لرزانده است.

وقوع ۲ زلزله در آرادان

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر ظهر امروز، آرادان در غرب استان سمنان را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر ساعت ۱۱:۵۰ ظهر امروز آرادان در غرب استان سمنان را لرزاند. عمق این زمین لرزه شش کیلومتری سطح زمین عنوان شده است.

کانون این زمین لرزه ۲۷ کیلومتری آرادان ۲۷ کیلومتری گرمسار و ۵۳ کیلومتری ایوانکی عنوان شده است.

دقایقی قبل نیز زلزله دو ریشتری در همین منطقه رخ داد.

فرمانداری آرادان اکیپ ارزیابی را برای اعزام به کانون زمین‌لرزه به حالت آماده‌باش درآورده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65336

ارسال نظر