تکلیف و رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

امام جمعه کرمانشاه در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان گفت: تکلیف و رسالت دانشگاه فرهنگیان، تربیت درست دانشجو بر اساس نیاز و انتظارات کشور است.

تکلیف و رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید معلم معتقد تربیت کند.

آیت الله مصطفی، امام جمعه کرمانشاه علما صبح یکشنبه در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از تلاش‌های خوب دانشگاه فرهنگیان از تربیت به عنوان رکن اصلی و پایدار توسعه انسانی یاد شد.

او افزود: اگر دانشجویان، اساتید برجسته و کیفی داشته باشند، آینده آنها تضمین شده است و مهم این است که فکر دانشجو درست کار کند و همه باید مراقب فکر، اندیشه و رفتار دانشجویان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فضای فیزیکی برای کسب علم بسیار مهم است اما شرط کافی نیست بلکه این جنس تفکر دانشجو است که آینده ساز و مهم است و می‌توان به آن متکی بود.

علما بیان کرد: تربیت از نوع تربیت قرآنی و دینی بسیار مهم و اساس کار است و می‌تواند متضمّن آینده کشور باشد و سرنوشت مملکت را در آینده‌ای روشن و موفق رقم زند.

او تأکید کرد: اصلاً بعثت پیامبران الهی، نهضت کربلا و شهادت شهدای سرافراز برای اصلاح فکر است و این که بتوانیم فردی مسلمان و معتقد تربیت کنیم یعنی فردی که در آینده بتوان با آرامش خاطر حدود و کلیات کشور را به آنها بسپاریم و نسبت به آینده خوشبین باشیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: دانشگاه باید علاوه بر علم، معنویت را هم گسترش دهد و نسبت به آموزش و تربیت اهتمام داشته باشد تا فارغ التحصیلان این دانشگاه، دانش آموزان را خوب تربیت کنند زیرا آینده کشور از آن نسل فردای جامعه است و باید چهار چوب فکری و ایمانی دانش آموزان را بارور کنیم.

او ادامه داد: تکلیف و رسالت دانشگاه تربیت درست دانشجو بر اساس نیاز و انتظارات کشور است زیرا باید با ژرف نگری نیازهای آینده کشور را بکاویم و مورد مداقه قرار دهیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار دکتر عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات حوزه مدیریتی خود را ارائه کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65031

ارسال نظر