برنامه جدید آموزش و پرورش برای عدالت آموزشی اعلام شد

سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور از افتتاح پروژه‌ها برای کاهش تراکم کلاس‌های درس، در راستای ایجاد عدالت آموزشی در آموزش و پرورش خبر داد.

برنامه جدید آموزش و پرورش برای عدالت آموزشی اعلام شد

حمیدرضا خان‌محمدی، سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سفر دو روزه‌اش به مازندران اظهار کرد: اگر مدارس و مجتمع‌های بزرگ آموزشی به بهره‌برداری برسند، شاهد کاهش تراکم کلاس‌ها خواهیم بود که افزایش یادگیری دانش‌آموزان را به دنبال دارد و به عدالت آموزشی کمک می‌کند.

او درباره جمع‌بندی سفرش به مازندران و بازدید از پروژه‌های شاخص مدرسه‌سازی سه شهرستان ساری، بابل و آمل، گفت: این سفر دو روزه به دعوت چند تن از نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس رقم خورد و راه‌اندازی و بررسی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مازندران، بررسی پروژه‌ها و دیدار با کارکنان زحمتکش و جهادی اداره کل نوسازی مازندران سه برنامه اصلی این سفر بود که خوشبختانه در سفر به اهداف خوبی نیز رسیدیم.

او افزود: در این سفر دو روزه همراه با همکاران بازدیدی از پروژه‌های متعدد شهری، روستایی و عشایری داشتیم و در جریان حجم فعالیت همکاران در حوزه اجرای پروژه‌ها و نوع سازه‌هایی که در حال اجراست و عمدتاً نیز پروژه‌های بزرگ مقیاس هستند قرار گرفتیم.

سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این سفر انجام شد و تعهداتی که به مردم و مسئولان ذیربط دادیم اگر اعتباراتی که برای این پروژه‌ها از محل اعتبارات خیری، ملی-استانی و از همه مهم‌تر از محل محرومیت‌زدایی را در پیگیری‌های فشرده طی دو هفته آتی برای افزایش سهم‌بری در بودجه ۱۴۰۲ به مرحله تخصیص برسانیم، مطمئناً در مهر سال آینده انقلابی از نظر بهره‌برداری مدارس بزرگ‌مقیاس مازندران رقم خواهد خورد. تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال اعتبارات را جذب کنیم و در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.

خان‌محمدی با بیان این‌که پیگیری‌های ویژه‌ای برای تکمیل برخی پروژه‌های شاخص و با پیشرفت فیزیکی بالای مازندران در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پروژه‌هایی که در این سفر از آن‌ها بازدید شد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید به سرعت اجرا شوند. زیرا ماندگاری هر کدام از این پروژه‌ها باعث کاهش اعتبارات می‌شود و بهره‌مندی جامعه از این زیرساخت‌های نزدیک به بهره‌برداری را باز هم به تعویق می‌اندازد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64915

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر