مدارس و دانشگاه‌های تهران 2 روز تعطیل شد

درپی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روز یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدارس و دانشگاه‌های تهران 2 روز تعطیل شد

درپی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روز یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه (یازدهم) و دوشنبه (دوازدهم) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

شایان ذکر است، کلیه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد./ ایسنا

دانشگاه‌های استان‌ تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه غیرحضوری شدند 

مدیرکل حفاظت سازمان محیط زیست تهران جزئیات کامل مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا را اعلام کرد.

علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا گفت: براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، با توجه به پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوا، همه کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی روز یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی ماه تعطیل و فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در تهران و شهرستان‌های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند غیر حضوری بوده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی در تشریح دیگر مصوبات کارگروه افزود: توقف فعالیت کارخانه‌های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و نیز جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز یکشنبه و دوشنبه از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل

مزینانی همچنین با اشاره به توقف فروش و صدور طرح ترافیک روزانه خودروها از سوی شهرداری تهران، اظهار داشت: طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل برای ۱۱ و ۱۲ دی ماه در تهران اجرایی می‌شود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: مصوبات پیشین این کارگروه همچون جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا توسط شهرداری‌ها، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روزهای یکشنبه و دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، تاکید کرد.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهای غیر ضرور و فعالیت‌های ورزشی و مستمر در محیط‌های باز پرهیز کنند.

این گزارش همچنین می‌افزاید مصوبات این کارگروه برای همه شهرستان‌های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند لازم الاجرا است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63397

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر