هشدار مهم هواشناسی

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی هشدار داد.

هشدار مهم هواشناسی

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب کشور تا ۱.۵ متر همچنین احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع موج درمناطق ساحلی و دور از ساحل ۱ تا ۱.۵ متر از صبح یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه ( ۱۱ تا ۱۲ دی) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط جوی خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در دستور کار قرار گیرد.

این سازمان در ادامه این هشدار از وزش باد شمال شرقی و افزایش ارتفاع امواج و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل ۱ تا ۱.۵ متر در تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان از ظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه ( ۱۲ تا ۱۴ دی) خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی ، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63369

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر