اعلام آماده‌باش در شمال تهران

با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده، اداره کل مدیریت بحران استان تهران به تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و... اعلام آماده‌باش کرده است.

اعلام آماده‌باش در شمال تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بارش باران در تمام نقاط استان تهران و به ویژه مناطق شمالی و شرقی این استان خبر داد و نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد. 

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی بارش باران و وقوع رعد و برق در شهرهای شمالی و شرقی استان تهران از سوی سازمان هواشناسی گفت: طبق گزارش هواشناسی در نقاط سردسیر رگبار برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی شده است. 

وی ادامه داد: بر این اساس به مردم نسبت به آب گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب هشدار می‌دهیم. لازم است که مردم با توجه به شرایط و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از این نقاط فاصله گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند. همچنین توصیه می‌شود که مردم از صعود به ارتفاعات به ویژه در مناطق شمالی استان تهران، اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و نیز تردد غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی نیز هشدار داد و گفت:‌ به همه کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات مذکور را در دستور کار داشته باشند.

وی اضافه کرد:‌ در زمان بارندگی، افزایش روان‌آب در شهرها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد که اختلال در رفت و آمد در زمان بارندگی و آب گرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری از جمله آنها است. در زمان شدت بارندگی با تبدیل خیابان‌ها به مسیر عبور آب، عملاً خسارت‌های زیادی به شهر و شهروندان وارد می‌شود و در این خصوص به مردم شهرهای شمالی و شرقی استان تهران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی‌مهر در عین حال از اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز خبر داد و گفت:‌ با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده اداره کل مدیریت بحران استان تهران به تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... اعلام آماده‌باش کرده و این دستگاه‌ها نیز برای امدادرسانی به هرگونه حادثه احتمالی از آمادگی لازم برخوردارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61524

ارسال نظر