آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان | اجرای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته طبق قانون توسعه ششم | هیچ معلمی در بازداشت نیست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تعدادی از افراد صندوق ذخیره فرهنگیان راهی زندان شده‌اند.

آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان | اجرای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته طبق قانون توسعه ششم | هیچ معلمی در بازداشت نیست

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: مجلس دهم از این صندوق تحقیق و تفحص کرد، با بسیاری برخورد شد، بسیاری از بانک سرمایه تسهیلات با نرخ‌های آنچنانی دریافت کردند و بخشی از پول‌ها به صندوق بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه‌بندی فقط برای این گروه از معلمان | آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

او با اشاره به اینکه تعدادی از افراد این صندوق راهی زندان شدند، ادامه داد: مباحث قضائی که برای آنها در نظر گرفته شده بود که قرار است اجرا شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ شرکت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۷ شرکت پتروشیمی و انرژی است که تحت عنوان هلدینگ پتروفرهنگ اداره می‌شود ضمن اینکه هلدینگ‌های خدماتی، سرمایه گذاری و امثالهم نیز در صندوق وجود دارد و ما به دنبال برنامه ریزی و تدبیر برای استفاده از ظرفیت آنها در صندوق هستیم.

احمدی لاشکی ادامه داد: صندوق ذخیره اکنون به افرادی که بازنشسته یا فوت شوند، خدمات ارائه می‌کند درحالی که صحبت ما این است که اکنون به فرهنگیان خدمات اعم از رفاهی، درمانی و بیمه‌ای ارائه شود.

او تصریح کرد: از این رو ما به دنبال ترمیم بیمه برای فرهنگیان هستیم و در روزهای آتی خبرهای خوبی در این حوزه خواهید شنید که معتقدم در این باره می‌توان از همان ظرفیت صندوق ذخیره نیز بهره برد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره همسان سازی حقوق معلمان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ نیز ابراز داشت: فصل الخطاب ما قانون است؛ ماده ۳۰ قانون ششم توسعه به صراحت به مسائل همسان سازی و هم‌ترازی شاغلان و بازنشستگان پرداخته است و ما آنچه را که طبق قانون بوده تا امروز در وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم.

احمدی لاشکی افرود: اینکه آیا این برنامه در برنامه هفتم توسعه استمرار خواهد یافت یا خیر، قانون گذار تعیین خواهد کرد و ما منتظر هستیم که چه خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت فرهنگیان در اعتراض‌های صنفی، خاطرنشان کرد: جای معلم در کلاس است و اکنون هیچ معلمی بابت مسائل امور صنفی در بازداشت نیست اما اگر موضوعی فراتر از مسائل صنفی آموزش پرورش باشد، وزیر هم نمی‌تواند کاری کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5714

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ویس کرمی. نادران. شریعتی و عرب اسد

        شما که راست میگید. کسی که رییس صندوق ذخیره فرهنگیان بود زمانی که اختلاس شد الان بفرمایید کیه و کجاس؟؟؟؟

      • عباس

        آقای احمدی
        چرا در پرده سخن می‌رانید هم درباره‌ی صندوق ذخیره و سود واقعی که باید به فرهنگیان باز گردانند کامل صحبت نفرمودید هم زمان و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را کامل عنوان نفرمودید هم مورد زندانیان مشکل دار فرهنگیان را کامل توضیح ندادید لطفا با ما فرهنگیان بازنشستگان فرهنگی و خانواده‌ای بزرگ فرهنگیان شریف کشور و همچنین با مردم عزیز کشورمان بی پرده و کامل و شفاف صحبت بفرمایید...

      ارسال نظر