طرح جدید مجلس درباره ساعت کاری و بیمه معلمان

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: معلمان باید صلاحیت حرفه‌ای لازم را برای ورود به مدارس غیردولتی داشته باشند بنابراین امسال در مباحثی همچون گزینش و مرتبط بودن رشته تحصیلی معلم با تدریس دقت بیشتری داریم

طرح جدید مجلس درباره ساعت کاری و بیمه معلمان

 احمد محمود‌زاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور اظهار کرد: بیشترین سهم مدارس غیردولتی مربوط به شهر تهران است و ۲۲ درصد دانش‌آموزان این شهر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: به دلیل دریافت شهریه، عمده مدارس غیردولتی در شهرهای بزرگ قرار دارند، مدارس غیردولتی عام‌المنفعه در حاشیه شهرها و برخی روستاها ایجاد شده‌اند که هزینه‌ها را خیران و گروه‌های جهادی پرداخت می‌کنند.

محمودزاده بیان کرد: ۳۵ درصد مدارس غیردولتی به عنوان مدارس وابسته به دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، مذهبی و خیران مدیریت می‌شوند و بخشی از آنها به‌صورت رایگان فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش حاکمیتی و واگذاری آن ممنوع است، متذکر شد: در مدارس غیردولتی، سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش اجرا می‌شود و دانش‌آموز طبق برنامه‌های آموزش و پرورش از جمله محتوای آموزشی، کتاب‌های درسی و ارزشیابی آموزش می‌بیند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: معلمان باید صلاحیت حرفه‌ای لازم را برای ورود به مدارس غیردولتی داشته باشند بنابراین امسال در مباحثی همچون گزینش و مرتبط بودن رشته تحصیلی معلم با تدریس دقت بیشتری داریم همچنین در سال‌های گذشته معلمان برای بهره مندی از بیمه کامل باید ۴۴ ساعت در هفته تدریس می‌کردند اما اکنون مجلس در حال پیگیری طرحی است تا ساعت تدریس معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت، متوسطه ۳۰ ساعت و مدیران و عوامل اجرایی ۳۶ ساعت در هفته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنکور امسال ۲۵ درصد رتبه‌های زیر هزار از مدارس غیردولتی بودند، گفت: بخشی از این موضوع مربوط به کیفیت آموزش و بخش دیگر مربوط به فعالیت کنکوری در مدارس غیردولتی است.

محمودزاده درباره اینکه آیا ساعات آموزش در مدارس غیردولتی در سال های نزدیک به کنکور نسبت به مدارس دولتی بیشتر است؟ بیان کرد: علاوه بر ساعات رسمی آموزش که برای تمام مدارس وجود دارد در مدارس غیردولتی فوق برنامه‌هایی وجود دارد که برای دوره ابتدایی ۵ ساعت و متوسطه ۸ ساعت در هفته است البته علاوه بر این می‌توانند برنامه‌های مکمل هم داشته باشند.

  رئیس سازمان مدارس غیردولتی در یک برنامه تلویزیونی، درباره شهریه این مدارس گفت: امسال کمترین شهریه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در استان کهگیلویه و بویر احمد و بیشترین شهریه ۳۷ میلیون تومان در شهر تهران است همچنین شهریه دوره ابتدایی از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۷ میلیون تومان متغییر است البته علاوه بر ۲۷ میلیون تومان می‌توانند تا ۳۸ درصد برای فعالیت‌های فوق برنامه و مکمل دریافت کنند به همین دلیل ممکن است در برخی مدارس رقم شهریه تا ۵۰ میلیون تومان هم برسد.

وی درباره سهم معدل در کنکور و تفاوت آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی و اینکه آیا این موضوع در عدالت آموزشی خلل ایجاد نمی‌کند، گفت: همه خانواده‌ها از شهر تهران تا روستاها برای کنکور هزینه می‌کنند، سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های خصوصی ثبت نام می‌کنند و این نشان می‌دهد همه در فعالیت‌های آموزشی حضور  دارند.

محمود‌زاده بیان کرد: البته برای چند رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شاید این حرف قابل قبول باشد اما برای سایر رشته‌ها از لیسانس تا دکترا مشکلی وجود ندارد و فقط شاید دانشگاه متفاوت باشد هر چند اکنون بسیاری از صندلی‌های دانشگاهی خالی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌پذیرید کیفیت آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت دارد؟ گفت: تفاوت در فعالیت‌های آموزشگاهی است، هر مدرسه دولتی (خاص) و غیردولتی اگر فعالیت آموزشگاه‌محور (کنکوری) داشته باشد، موفقیت بیشتری کسب می‌کند.

 

 

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56710

ارسال نظر