زنگ خطر بودجه‌ آموزش و پرورش به صدا درآمد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور گفت: بودجه‌های آموزش و پرورش جوابگوی هزینه تحصیل تمامی دانش آموزان نیست.

زنگ خطر بودجه‌ آموزش و پرورش به صدا درآمد

احمد محمود‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح هنرستان غیر دولتی ره‌آورد بر ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: با مروری بر زندگی خاضعانه سردار شهید سلیمانی به این نتیجه می‌رسیم که همه فعالیت‌های این شهید بزرگوار برای رضای خداوند بود که کارهای ایشان را ماندگار و اثر بخش کرد.

وی تاکید کرد: باید راه و رسم و آرمان‌های شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم و به عنوان مسئول در راستای تحقق الگوی مدیریتی شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز گام برداریم.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی با بیان اینکه مهندسی آینده کشور در کلاس‌های درس طراحی می‌شود گفت: اجرای سند تحول بنیادین و مهندسی کیفیت مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیر دولتی است.

وی با اشاره به اینکه مهندسی آینده کشور در مدارس طراحی می‌شود، بیان کرد: مسئولیت ما در آموزش و پرورش سنگین است زیرا تربیت نیروی انسانی، جامعه سازی و تمدن‌سازی نیازمند آموزش و پرورش متناسب با آرمان‌های انقلاب است و باید با جدیت و تلاش مضاعف در راستای تحقق این مهم گام برداریم.

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: تربیت دانش‌آموزانی متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران، مقتصد، خلاق، متدین با برجستگی‌های علمی و فکری مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی از موسسان مدارس غیر دولتی به عنوان خیرین مدرسه‌دار نام برد و افزود: موسسان مدارس غیر دولتی دارایی خود را در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور صرف می‌کنند.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور بیان کرد: بودجه‌های آموزش و پرورش جوابگوی هزینه تحصیل تمامی دانش آموزان نیست پس مشارکت مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی و بنگاه‌های اقتصادی در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش ضروری است.

وی با بیان اینکه باید مسیر را برای حقوق موفق موسسان در نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم گفت: تایید صلاحیت حرفه‌ای و سخت افزاری و نرم افزاری موسسان برای حضور در مدارس غیر دولتی مورد تاکید ماست.

محمودزاده خاطر نشان کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین و مهندسی کیفیت در مدارس غیر دولتی به ویژه کیفیت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مهمترین راهبرد ماست.

وی افزود: مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و مدیریت مردمی مدارس از دیگر رویکردهای ما در سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی است.


 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39441

ارسال نظر