اقدام وزارت آموزش و پرورش برای صدور مجوز ایجاد یک مدرسه جدید

معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی گفت: آمادگی داریم مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی اتباع خارجه را ارائه کنیم و در مشهد این مجوز اعطا شده و این کار را انجام داده‌ایم.

اقدام وزارت آموزش و پرورش برای صدور مجوز ایجاد یک مدرسه جدید

 احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: کسانی در مدارس غیردولتی کار می‌کنند عاشق کارشان هستند و باید به این افراد کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در قانون بوده و فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم، افزود: آمادگی داریم مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی اتباع خارجه را ارائه کنیم و در مشهد این مجوز اعطا شده و این کار را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی به موضوع بیمه تامین اجتماعی در مدارس غیردولتی نیز اشاره کرد، گفت: افراد فعال در این مدارس باید به ازای ساعات کاری که فعالیت دارند، بیمه شوند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به وجود هزار و ۱۴۴ مدرسه غیردولتی در استان، اظهار داشت: از این تعداد ۷۴۶ مرکز آموزشی غیردولتی در استان کرمان فعال است که حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی به وجود هزار و ۶۰۳ مرکز پیش دبستانی در استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار و ۱۱۶ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند که این آمار به جز آمار پیش دبستانی و مهدکودک‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۳۸ مدرسه هیئت امنایی در استان کرمان وجود دارد، افزود: ۸۸ مدرسه آموزش از راه دور نیز در استان کرمان وجود دارد که ۶ هزار و ۲۴۵ دانش آموز را تحت پوشش دارند.

وی با اشاره به مشکل زمین و تسهیلات برای مدارس غیردولتی در استان کرمان، بیان کرد: متاسفانه مدارس غیردولتی از نظر استحکام بنا وضعیت مناسبی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از این مراکز در منازل اجاره‌ای مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: به دلیل افزایش اجاره بهاء، باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان برای ثبت نام دانش آموزان اتباع، گفت: در استان کرمان سرانه فضای آموزشی از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و شهر کرمان این آمار پایین‌تر از آمار استان است.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار دانش آموز اتباع خارجه در استان کرمان وجود داشته، افزود: با توجه به طرح شناسایی اتباع، برآورد می‌شود که امسال ۱۰ هزار نفر به این عدد افزوده شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مصوب شد مجوز ایجاد مدرسه غیرانتفاعی ویژه اتباع خارجه در کرمان و برخی از شهرهایی که جمعیت اتباع زیادی دارد، صادر شده و مدرسه ویژه اتباع برای آنها ساخته شود.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39506

ارسال نظر