اعمال مزایای حقوقی بازنشستگان براساس افزایش 38درصدی | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مزایای مزدی ما باید متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند، افزایش ۳۸درصدی را برای مزایای مزدی ما اعمال کنند.

اعمال مزایای حقوقی بازنشستگان براساس افزایش 38درصدی | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مزایای مزدی ما باید متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند، افزایش ۳۸درصدی را برای مزایای مزدی ما اعمال کنند. حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در جلسه‌ی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در برنامه‌ی هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۲ باید سهم سازمان تامین اجتماعی دیده شود. الان فصل خوشه چینی است و اگر وزارت کار و تامین اجتماعی نتوانند سهم سرانه‌ی ما برای سال ۱۴۰۲را ببینند، ما مجبور به اعتراض خواهیم شد. 

صادقی گفت: دولت برای خانواده‌ی خود نسخه‌ی روشنی دارد. برای آن‌ها متناسب‌سازی و ترمیم حقوق اجرایی می‌شود اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: یک میلیون تومانی که به حقوق حداقل‌بگیرانِ کشوری و لشکری اضافه شد متاثر از افزایش مزایای جانبی است. یادمان باشد که همواره به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته شده افزایش مزایای مزدیِ شما متأثر از تصمیم دولت است. پس باید امروز هم مزایا مزدی ما متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند افزایش ۳۸درصدی را برای مزایا مزدی ما اعمال کنند. 

صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است. 

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است. 

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: اگر وضع سازمان تأمین اجتماعی بحرانی است، وضع زندگی بازنشستگان از آن بحرانی‌تر است. اگر سازمان به دلیلِ به هم خوردن نسبت پشتیبانی و ورودی و خروجی و بدهیِ کلانِ دولت به آن دچار مشکل شده است، بازنشستگان هم به دلیلِ تورم دچار مشکل شده‌اند. 

صادقی به بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: ما بیمه تکمیلی را از روی رضایت نپذیرفتیم. اگر مسئولان به تکلیف خود عمل می‌کردند و قانون الزام را رعایت می‌کردند، ما دیگر به بیمه تکمیلی نیازی نداشتیم. 

وی گفت: به جایی رسیدیم که شرکتِ ورشکسته‌ای به نام آتیه‌سازان حافظ برای ما ناز می‌کند! اسم آنچه به ما می‌دهند نه بیمه تکمیلی بلکه بیمه‌ی مکمل است و ما آن را پذیرفتیم تا پرداخت از جیبِ بیمه شده کاهش پیدا کند اما برعکس شده است. بیمه شده پول بیشتری بابتِ درمان از جیب خود می‌پردازد. 

صادقی گفت: بیمه تکمیلی یعنی گرفتنِ صد درصد هزینه‌ی درمان، اما ما درصد کوچکی از هزینه را آن هم به سختی دریافت می‌کنیم. بسیاری از بیماران سرطانی و صعب العلاج ما امروز خانه و زندگی خود را می‌فروشند تا هزینه‌ی درمان بدهند. این مغایر با قانون الزام است. 

وی تأکید کرد: ما در ابتدا باید به دنبال اجرای قانون الزام باشیم و بعد به سراغ بیمه تکمیلی برویم. آنچه باعث شده امروز به سمت بیمه تکمیلی برویم، ناکارآمدی قانون الزام است. چرا سازمان می‌تواند ۵۰هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بدهد اما نمی‌تواند این رقم را برای بیمارستان‌های خود هزینه کند؟ 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. 

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ باید متناسب‌سازی اعمال شود و این در بودجه سال ۱۴۰۲ باید دیده شود چراکه با این وضعیت، افزایش حقوق نمی‌تواند تورم را جبران کند. 

صادقی در پایان به واگذاری بانک رفاه اشاره کرد و گفت: مالکیت بانک رفاه کارگران برای سازمان تامین اجتماعی است و نمی‌توان آن را در قالب سیاست‌های واگذاری اصل ۴۴ قانون اساسی دید. همانطور که ما نمی‌توانیم بانک شهر را که متعلق به شهرداری است واگذار کنیم بانک رفاه را هم نمی‌توانیم واگذار کنیم. 

وی تاکید کرد: بانک رفاه اموال ما است و ما در رابطه با بانک رفاه مماشات نمی‌کنیم و از حق‌مان کوتاه نمی‌آییم./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56545

  • بازنشسته

    باسلام واحترام ماامیدواریم که این حرفهای آقاز صادقی بهمراه عمل باشه اگ. قانون الزام وجود داشت چرا الآن تازه سال ۱۴۰۱ درحال اتمام هستش ما هنوز ۲۵درصد ازمتناسب سازی سال ۱۴۰۰ راطلبکاریم اگر امسال این کارعملی نشود اینهم مثل سایر مطالبات کم میشه

  • ناشناس

    درود بر شما اقای صادقی واقعا که از این همه تبعیض

  • ناشناس

    خدا پد رتان را بیامرزد حرف دل مردم را گفتین واقعا ما بازنشستگان با پیری هزار درد وهزار خرج در مضیقه هستیم مخصوصا زیر حداقل بگیران ما بد بخت کارگر در دوران کارگر صاحب کار ما را به پول فروخت بیمه ما را واریز نمی‌کرد ما هم برای اینکه برای زن بچه هامون نونی در بیاریم سکوت میکردیم

  • محمد

    وام ودیعه مسکن نگرفتم

ارسال نظر