جزئیات تازه از نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و پرداخت 25 درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی

به احتمال زیاد در افزایش حقوق سال آینده دولت مانند امسال رفتار نخواهد کرد و اساس افزایش حقوق‌ها در سال آتی دچار تحول منفی خواهد شد. اتفاقی که سال گذشته در شورایعالی کار برای افزایش حقوق کارگران افتاد امسال نخواهد افتاد و نمایندگان کارگری مسیر سختی پیش رو دارند که ما باید در کنار آن‌ها باشیم و به آن‌ها مشاوره بدهیم. چراکه افزایش حقوق کارگران مانند هر سال بر حقوق بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت.

جزئیات تازه از نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و پرداخت 25 درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: خدا را شاکریم که با همت بازنشستگان در نقاط مختلف ایران، صدای بازنشستگان به گوش دولت و مجلس رسید و دولت زیر بار جبرانِ اشتباه خود در قبال حقوق بخشی از بازنشستگان رفت. 

بیشتر بخوانید: نامه مهم بازنشستگان به تامین اجتماعی | ۲۵ درصد همسان‌سازی ۱۴۰۰ واریز شود

صادقی تأکید کرد: بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمی‌تواند مشکل آن‌ها را به طور کامل رفع کند. یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیریِ ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: به احتمال زیاد در افزایش حقوق سال آینده دولت مانند امسال رفتار نخواهد کرد و اساس افزایش حقوق‌ها در سال آتی دچار تحول منفی خواهد شد. اتفاقی که سال گذشته در شورایعالی کار برای افزایش حقوق کارگران افتاد امسال نخواهد افتاد و نمایندگان کارگری مسیر سختی پیش رو دارند که ما باید در کنار آن‌ها باشیم و به آن‌ها مشاوره بدهیم. چراکه افزایش حقوق کارگران مانند هر سال بر حقوق بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت. 

صادقی در ادامه به مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: ما باید سقف معافیت مالیاتی را در حوزه حقوق و دستمزد افزایش دهیم. خط فقر مطلق در کشور ما در حال حاضر روی رقم ۱۱ میلیون تومان است. کسی که فقیر است باید از مالیات معاف باشد پس مالیاتِ حداقل اشتباه است بلکه باید مالیات بر میانگین باشد. 

صادقی در پایان در انتقاد از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه سرمایه کارگران و بازنشستگان است و در ابتدا با سرمایه سازمان بیمه‌های اجتماعی کارگران شکل گرفت. بانک رفاه خط قرمز ماست؛ کسی حق واگذاری این بانک را ندارد و ما مقابل چنین تصمیمی خواهیم ایستاد. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: اگر هدف از واگذاریِ این بانک اجرای سیاستهای کلی نظام است سهام بانک رفاه را به کارگران و بازنشستگان بدهند. اگر بانک رفاه از دست کارگران و بازنشستگان خارج شود سازمان با مشکل تامین نقدینگی مواجه خواهد شد و برای انجام تعهدات خود دچار مشکل می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41368

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • سیاوش بختیاری

        بنده به سهم خودم ازبازنشستگان اهوازی درگرمای 70 درجه با اعتراضات شون این مبلغ ناچیز را برامون زنده کردن..مرسی..

      ارسال نظر