جزئیات تغییر برنامه درسی دانشجومعلمان و روند بررسی صلاحیت معلمان اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: طی زمانی که آموزش غیرحضوری بود به این دلیل که محدودیتی نداشتیم، دانش‌آموزان در زیست بوم دیگری زندگی می‌کردند و بعد از حضوری شدن مدارس تازه متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است. باز بودن مدارس باعث دیده شدن مشکلات و حل شدن آن‌ها می‌شود.

جزئیات تغییر برنامه درسی دانشجومعلمان و روند بررسی صلاحیت معلمان اعلام شد

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح هشتمین اجلاس مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیج از نظر لغوی از عنصر اراده، آگاهی و سامان‌بخشی تشکیل شده است و از نظر مفهمومی روندی اندیشه‌ای، منطقی، آزادانه و آگاهانه مبتنی بر فطرت انسانی است که حاصل عقل و تدبر محسوب می‌شود و از بعد نهادی نیز تحت زعامت امامین انقلاب قرار دارد. بستر و بن‌مایه این نهاد قطعا اندیشه، تفکر و فرهنگ ناب بسیج است. اگر می‌خواهیم ویژگی‌های این تفکر ناب را بگوییم، عقلانی و دینی بودن، انسانی و فکری بودن و مردمی و عمومی بودن آن است که هرکدام گزاره‌هایی هستند که باید به آن‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: ۲۰ هزار معلم از آموزش و پرورش شکایت کردند

وی با بیان اینکه اگر واقعیت‌نگری و آرمان‌گرایی در کنار یکدیگر نباشند انسان دچار یاس و ناامیدی می‌شود، گفت: اگر علم را باور کردیم باید ایمان را با آن عجین کنیم. بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نتیجه علم باید اسکتبارستیزی باشد و جهاد علمی یعنی این موضوع. در نظام آموزش و پرورش تقریبا ۵۰ درصد معلمان بسیجی هستند و بیش از یک سوم دانش‌آموزان نیز عضو بسیج هستند. انتظاری که از معلمان بسیجی داریم این است که نقشی که به عنوان عضو پذیرفته‌اند را ایفا کنند. اگر در جنگ، رزمنده‌ای مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، مطمئن باشید عملیات با موفقیت محقق می‌شود و ثمره خوبی دارد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56109

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر