هشدار زرد هواشناسی به نواحی ساحلی برای فردا و پس فردا

سازمان هواشناسی در هشدار زرد خود به ساکنان نواحی ساحلی کشور اعلام کرده است که در روزهای آینده شاهد وزش شدید باد همراه با افزایش ارتفاع موج خواهند بود.

هشدار زرد هواشناسی به نواحی ساحلی برای فردا و پس فردا

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ، از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر از جمعه تا شنبه (۶ تا۷ آبان) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از این  مخاطره محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49572

ارسال نظر