کدام گروه سنی بیشتر گرفتار سویه اومیکرون می‌شوند؟

جوان‌ها بیشتر گرفتار این سویه می‌شوند، زیرا دورهمی‌ها در بین این قشر بیشتر است. همچنین کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، بیشتر امکان دارد به این سویه گرفتار شوند.

کدام گروه سنی بیشتر گرفتار سویه اومیکرون می‌شوند؟

کدام گروه سنی بیشتر گرفتار سویه امیکرون می‌شوند؟ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می گوید : جوان‌ها و افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند، بیشتر امکان دارد به این سویه گرفتار شوند.

 
محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت :جوان‌ها بیشتر گرفتار این سویه می‌شوند، زیرا دورهمی‌ها در بین این قشر بیشتر است. همچنین کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، بیشتر امکان دارد به این سویه گرفتار شوند.

وی با اشاره به اینکه علائم امیکرون با سویه قبلی فرقی ندارد، گفت: قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست. هنوز زود است که بگوییم بیماری‌زایی امیکرون قدری کمتر است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد:  این بیماری قدرت سرایت بالایی دارد یعنی در طول ۱.۵ روز تعداد کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ۲ برابر خواهد شد. از هفته پیش تا به امروز ۸۹ کشور این بیماری را گزارش کرده اند که بیش از نیمی از آن‌ها کشور‌های اروپایی هستند.

ویژگی‌های متفاوت ٱمیکرون 

او افزود: تمام واکسن‌ها علیه سویه امیکرون موثر هستند. افرادی که ۳ نوبت واکسن دریافت کردند، ایمنی بیشتری دارند؛ بنابراین همه افراد به خصوص افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، هر چه سریعتر برای واکسیناسیون دوز سوم اقدام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: چندین نوع کیت تشخیصی کرونا داریم که قادر هستند پیچیده‌ترین انواع امیکرون و جزییات ژنتیکی آن را تشخیص دهند.

به گفته گویا مورد شناسایی شده امیکرون در کشور، آقایی است که به تازگی از یکی از کشور‌های همسایه به کشور بازگشته است. فعلا همین یک مورد در کشور تشخیص داده شده است، اما چند فرد مشکوک مبتلا به اُمیکرون نیز هستند که تا جواب آزمایش قطعی آن‌ها حاضر شود، تمام این افراد تحت مراقبت قرار دارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4719

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر